Sprätta pengar



Det e ju så kul å sprätta pengar... Önskar bara jag hade mer å sprätta !
Var och handlade mat idag, och handlade även inför helgen. Lite pepparkakor och grejjer till en Saffranskaka.
Jag & David ska ha julmys och pynta som sagt .. Och det ska bli himmelskt.
Var även så förutseende så jag handlade godis till Idol redan nu.. Ni förstår jag är en sån som kan ha godis hemma men inte äta av den ! Å det e tydligen ovanligt vad jag har förstått :)

Sen har jag betalt dessa bajs räkningar och lite tradera fynd och julklappar.
Har fixat 5 julklappar idag :)
Några till dig David ;)
Och på tal om att sprätta pengar ... Kolla in dessa godingar :





Superfräsigt med trycket under sulan... Lite ovanliga heels - Me like!
Kostar endast strax under tusenlappen på Brandos.se
För mig är endast ENDAST , knappast endast *skrattar*

Nånå.. Skor e ju bara så underbart !
Men nu på äldre dagar har jag upptäckt att jag har börjat gå snett med högerfoten och förutom det så får jag ju skitont i ryggen.
Tacka vet jag den goda ungdomens dagar då jag dagligen spang i heels.

David har gjort mig till en tant ! Haha... Ne men han tillåter mig å ha lågskor,mammelucker och mjukisbrallor alldeles för ofta. :)
He loooves me !

Jag har lixom slutat titta på party outfits som jag gjorde för några år sedan.
Men det e ju bara för att sanningen är den att jag har allt för sällan lägen av att använda dom.
Det intresserar mig inte vidare att festa alls nu för tiden !
De få ggr man gör det så längtar man nästan hem till sängen å en film.
Jag trodde inte man skulle bli "såhär" med ålden för några år sen.. men se !
Är hellre nykter och gör nått mysigt som att pyssla på hemma eller t e x gå på bio.
Och fast det nu är mina fingrar som skriver det här så känns det riktigt pensionär,igt då jag läser det!

Jag har helt enkelt slutat festa för fyllan och fartens skull... Jag kan festa nykter ..Eller dricka några glas vin för att det e trevligt och mysigt. Men att festa ...Gapa...Skutta runt .. Näe !
Det kommer nog att hända med långa mellanrum hädan efter pga att jag blivit pensionerad med mammelucker :P

Såg för övrigt en serie vid 4 tiden i natt i sängen då jag inte kunde sova och där var det ett par karlar i en bastu som diskuterade skillnaden av tillfälligt sex för män och kvinnor.
En karl påstod att killarna blir en enda stor kuk då den vankas sex. Känslor.. Tankar..
Finns lixom inte - Det är BARA sex !
Medans han menade att kvinnor i princip hade det omöjligt att "bara" ha sex även om dom hävdade det...
Att vi kvinnor alltid får någon typ av känsla för mannen/tanke kring mannen och känner känslor då vi har sex ! (Även om det inte resulterar i mer än sex)

Jag tyckte det var ett nytt sätt att vinkla skillnaden mellan män och kvinnor i ämnet sex.
Det e ju givetvis individuellt från person till person.
Vad tror du ? Kan det ligga nått i det ?

Jag förstår inte ens vitsen med att ha sex om man inget känner under tiden, men jag e å andra sidan kvinna !
Kan det vara så tragiskt att män i största allmänhet faktiskt fungerar sådär ?

Nästa vecka ska vi mest troligtvis ha en liten chihuahua boende hos oss för å se om jag tål en söjn.
Hon heter Wilma, är alltid glad och är ungefär lika stor som ett mjölkpaket.
Känns dock fånigt med en hund som heter likadant som min mormor :P

Jao... Nu ska he städas och plockas..
Jag har fortfarande inte lyckats få undan allt som shoppades i helgen!

Puss & Kram


Jeanette





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback