Skitsnack

Att snacka bakom någons rygg... ett konstant aktuellt ämne som sårar, irriterar och diskuteras.

Som oftast tycker man ju att man själv gör rätt å de andra fel.
Allt handlar om sitationer och tyvärr ofta missförstånd och ryktes spridning med egen tolkning.
Jag har bla fått höra att jag är en tjej med stora drogproblem..en knarkare.. Jag har aldrig ens provat !! Klart det tar .. men jag försöker skratta åt det !
Mycket skitsnack är grundat på avundsjuka .. Och om jag skulle påstå att jag aldrig snackat skit så ljuger jag! Jag har trampat i klaveret fleera gånger !
Men man försöker behandla andra som man själv vill bli behandlad och tänka på sina ord.
Lära av sina misstag.. och hålla truten till vissa personen som tolkar som dom vill och lägger till.
Om man är arg på något/någon... försöka att välja vem man "tömmer ut sin känslor" till.
Jag vet iaf att jag blir jätteledsen om jag får höra skitsnack och försöker därför alltid tänka på hur jag uttrycker besvikelser utan att dom blir skitsnack, vem jag talar med och att ibland ist försöka se det positiva i situationen eller personen. Ibland är det man blir upprörd över egentligen bara löjligt fånigt.. Välj för din egen skull att släppa det å skratta åt det!

Skitsnack kommer aldrig att försvinna.. men jag vill ha ett rent samvete ! Så även om jag själv tom anser att jag inte talat om någon i negativ ton..eller sagt för mycket så kommer jag i någons ögon iaf att misslyckas då vi alla tolkar å ser "gränsen" helt olika beroende på hur vi är uppfostrade och vad vi har för syn på skitsnack.
Mycket " Gör som jag säger - Inte som jag gör" !
Gör man fel - be om ursäkt..stå upp för att du "felat"...ljug då för fan inte å gör det värre!
Ta hand om varandra och ta fram det positiva i eran relation ist för å fastna på ett fel valt ord !/ J



- Allt är ju givetvis olika beroende på sitation och hur pass allvarligt skitsnacket är... de människor som enbart använder sig av att svärta ned dig... bryt... hon/han suger bara din energi och sårar dig och din självkänsla -


Jeanette

bloglovin

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback