Aj Aj i fossingen

Gick bättre än väntat att ta sig till mormor.
Hjälpte dom att skotta utanför huset. Tog bara 15 min så var det nysnö på marken
igen. Det har snöat galet mycket.
Igår skottade jag till lite grann här ute på gården..Det hade slutat snöa.
Men idag...Snöar det !
Man kanske blir insnöad till jul ?

Fick ett par serveringsfat och några små likörglas av mormor som hade varit
gammelmormors. Väldigt lika glas-serien jag faktiskt samlar på.

Trampade nyss på en glasbit i köket och fick aj aj .
Lyckades snitta och det bultar och svider.
Mr.D gav mig ett plåster med flames på , så nu känns det bättre *skrattar*

Får jag lov att presentera julklapps högen hitills ?



Vad tycks ? Hmm vi e inte riktigt kloka vad gäller julklappar i vår släkt.
Detta är dock bara våra klappar till varandra och till de andra.
Skulle va kul om man hade fått fylla på med de man får också för å se vilket berg det skulle åstakomma. Man kanske inte ser granen ? :P
Jag älskar julklappar och blir som ett litet barn på julafton än idag.
Tycker inte alls om att bli äldre då det medför mindre julklappar och tråkiga julklappar.
Handlar inte alls om summan.. Bara att det ska vara måånga julklappar :)



Vad gillar ni med julen ?
Maten, klapparna,familjen,julfester ?
För min del är det familjen och klapparna som hägrar.
Jag föredrar dessutom vita jular.
Julen är barnens högtid och då ingår inte alkohol i den bilden.
Det rimmar inte för mig!



Städat lite i köket idag...Dammsugat element och under kylen och sånt därnt trist.
Tänkte göra en ordentlig städning innan jul.
Inte som man städade förr i tiden.. Utan bara en ordentlig städning.
Det behövs kan jag erkänna.

Tvättis i morgon..Föga spännande.
Jag vill att min tvättmaskin ska bli lagad nuuu.
Det är så skönt att ha en tvättmaskin hemma och slippa konka och bära fram och tillbaka till tvättstugan och bängla där. Det enda positiva med tvättsstugan är mangeln.
Men den kan jag ju gå och använda om jag vill ändå.

Köpte en "vågtång"igår på Ica Maxi.
Dom hade nått erbjudande då den bara kostade 100kr
Så här sitter jag med ängla hår och ser lite snutte snäll ut.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.. Fint fast ändå lite fjolligt..
Beror väl på hur man gör det och för mig var denna gång premiär.

Söina  :



Lördag idag...... Vad ska man hitta på ?
Skulle vilja göra något roligt och bara glömma alla måsten ett tag.
Men jag har inga bra idéer juuu !

Nå till Mr.D har lust att vakna ska jag börja plocka undan och dammtorka lite.
Vi ska eventuellt iväg en sväng på lite ärender i afton om vädret tillåter.

Man blir alldeles varm i magen då man sitter i vårt vardagsrum och myser nu.
Det e så fint med alla små lampor i granen som glittar.
*Kurr*


Jeanette


bloglovin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback