Hjältar & Skellefteå

Hej hopp julgranstopp !

Visserligen sent idag också men just nu är jag inte alls trött.
Så jag kan berätta lite om våran helg i Skellefteå.

Vi kom inte fram förän strax före Idol.
Klev in hos svärmor , laddade upp godis och bänkade oss.
Måste säga att jag var positivt överraskad över hur stark Minnah var i finalen.
För mig var det inte alls självklart!
Och tänk va knäppt att hon egentligen redan hade åkt ut, och så tar hon sig till final.

Vinnarlåten blev jag däremot besviken på.
Kändes rätt lam jämfört med de andra power balladerna som varit genom åren.
Min favorit är fortfarande Agnes - Right here.

Åkte en sväng ned till huset men där var det stört omöjligt att kunna köra upp till
huset då det inte var plogat eller skottat på hela vintern.
Våra planer om att få dona där sket sig , så det får vi ta en annan gång.
Ganska skönt att det inte gick egentligen. Både jag & Mr D behövde en lugn och kravfri helg
då det varit så mycket den senaste tiden.

Vaknade sned och öm på lördagsmorgonen, men somnade om
efter frukosten och sov riktigt gott fram till förmiddagen.
Drog  på oss varma kläder och gav oss ut i kylan för att besöka mina
favorit affärer i Skellefteå. Bibo Köp & Jack´s.
Hittade en hel del men dock mest julklappar.

Julklappsinköpen är jag så gott som klar med snart.
Lite små grejs kvar men inte så att det känns pressat eller stressat.
Är nöjd med mina julklappar i år !

Glädjen inför jul tas ju dock bort en hel del ,då det ska väljas och slitas mellan
val inför julafton och jag inte alls känner för att behöva besluta även i år!

Efter vi shoppat klart på lördagen svängde vi förbi Max och tog ett Bureå-Mål.
Godaste hamburgaren någonsin !!!
Dock finns den bara i Skellefteå ... så vi passade på ! :)

Sen sov vi på maten [Igen?] en stund innan vi började göra oss i ordning för kvällen.
Julshowen med Maria Möller var fantastiskt bra !
Väl spenderade pengar & både jag och Mr.D loved it !!! ♥
Sen så fick jag ju en AHA känsla då jag såg henne live.... Henne har jag ju sett på tv !
Jo hon är imitatör,komiker & sångerska.

Känner du igen henne ?







Hon har en fantastisk röst och hade med sig två andra tjejer som de också var grymma vokalister.
Det var acapella, trestämmigt & solon.
Orkester i bakrunden med blås vilket gör det hela ännu pampigare.

Av någon anledning mest gammel folk vilket jag inte riktigt förstår.
Inte för att det hade något med saken att göra , bara en sak jag observerade!

Maria imiterade kändisar, däribland Carola & Sverker b.la
Carola gjorde hon grymt bra !

Väl hemma tog vi en dusch. Kröp ned i myskläder och såg tv.
Sen var den dagen redan slut. Men det går väl fort då man har roligt sägs det? :)

Söndagen spenderade vi mestadels som gäster då vi åkte runt och hälsade
på de flesta i Mr.D,s bröders familjer.

Borta bra men hemma bäst !
Skönt att komma hem på söndagkväll. Packa upp och få sova i sin egen säng.



Svenska hjältar på tv här någon kväll.
Mycket berörande inslag och sådär.
Men va fan - Inslaget om den gamla damen som hade ramlat och brutit lårbenshalsen på badrumsgolvet och låg där i 3 ½ dygn innan kioskbiträdet följde sin magkänsla och hon hittades.
Ensam gammal kvinna utan någon anhörig.
Hade kunnat dö där helt ensam!
Startade en hel del känslor och jag tyckte inte det var gulligt och fint utan jag
blev rent jätteledsen och tyckte det var hemskt !

Såg ni det ? Var det något som berörde dig extra mycket ?

Det var även en ung tjej som vid en livshotande sjukdom
vart tvungenatt  amputera händer och fötter.
Hon var desto mer inspirerande och hade en väldigt fin inställning till livet.
Det berör även på personligt plan, men dock mer i positiv bemärkelse.




Kanske schtaan i morgon och fika med Linda.

Ciao !


Jeanette

bloglovin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback