Julkorv Jajjamensan

Idag har vi ätit julkorv med potatismos och rödbetssallad.
Just nu sitter jag med de små fossingarna i ett fotbad. Det lever om som fan , men sköööönt ere !
Äter Hallon/Lakrits fudge och njuter av juldoften som sprider sig här.
Gjorde apelsiner med nejlikor i och det luktar massvis med jul :)

Har skottat som en jubelidiot här ute idag.
Fint blev det och senare hade jag tänkt bängla upp en liten tomtegrej som lyser på altanen.
Har redan en granrisgirlang med smålampor och en krans som julepynt.
Har även en bumbuxboll med lampor men den ska jag ha året om hade jag tänkt.

Köpte en såndär snö kula idag också.
Du vet med en tomte i åså kan man skaka på den så snöar det.
Superbarnsligt men oh så söt !

Jag vill så få tag i en sibirisk katt.
Har hört att dom ska vara väldigt allergivänliga och både jag
och Mr.D vill ha djur hemma. Tur vi har en kisse som kommer och hälsar på ofta!
Hon skulle nog inte bli så glad om vi skaffade en egen katt.
Men vem vet...dom kanske kommer överens och blir kompisar?

Imorgon ska jag iväg med pappa och handla julklappar.
Alltså jag ska inte handla utan han... Å fy för fan vad folk det kommer vara.
Smakade på lite av det bakade idag och det var ännu godare än igår.
Det blev så sliskigt att smaka på allt igår så allt smakade bara sött.
Tänkte bjuda in till glöggkväll i afton , men det sket sig.
Funderar på att köpa lotter och spela bingolotto imorgon på uppesittarkvällen.
Men det e så långtradigt... Vi får se vad som händer.

Shit va trött jag blev av fotbadet...*gäsp*
Jag ska göra lite småsaker och sen blir det en tidig kväll.

Snart julafton :D


Jeanette


bloglovin

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback