Listan - Vad är .. ?

Tänkte skriva inlägg nr 5 på listan. Vad är kärlek ?

Dag 01 – Presentera mig själv

Dag 02 – Min första kärlek

Dag 03 – Mina föräldrar

Dag 04 – Vad åt jag idag och Vad bjuder jag på för mat?

Dag 05 – Vad är kärlek?


Dag 06 – Om det här vore min sista dag

Dag 07 – Min bästa vän

Dag 08 – Ett ögonblick som förändrade allt

Dag 09 – Min tro

Dag 10 – Mitt favoritplagg

Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska

Dag 13 – Vardagslyx

Dag 14 – Den här månaden

Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss

Dag 17 – Mitt favoritminne

Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick

Dag 19 – Detta ångrar jag

Dag 20 – Mina förebilder

Dag 21 – Mina dåliga sidor

Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Dag 24 – Det här får mig att gråta

Dag 25 – Det här är jag bra på

Dag 26 – Mina rädslor

Dag 27 – Min favoritplats

Dag 28 – Det här saknar jag

Dag 29 - Det här ska jag bli när jag blir "stor"

Dag 30 - Min bästa grimas.


Inte direkt enkel fråga då man kan sväva iväg hur långt som helst.
Jag har olika sorters kärlek om man kan kalla det så.

♥ Kärlek för djur

♥ Kärlek för musik

♥ Kärlek för människor

♥ Kärlek för min käresta



Allihopa är ju kärlek men på olika sätt ,och som får mig att känna på olika sätt.

Sen kan man vara kär... Man blir förälskad - Är kär - Och sen älskar !

Hur jag vet att jag älskar någon eller är kär ?

Mr .D gör mig glad, han gör att jag känner mig trygg.
Jag litar på honom och tror på de fina ord han säger.
Då jag ser honom blir jag varm i magen och ibland då vi pussas så blir jag alldeles bubblig i magen och känner mig som världens lyckligaste tjej.
Finns massor som vi stör oss på och ibland vill vi hugga huvudet av varandra......
Men vad vore våra underbara stunder om man inte kan jämföra med dom arga och irriterade stunderna ?
Alla har dom med dom påverkar inte våran relation det minsta negativt ..isåfall positivt då vi kommer fram till viktiga punkter efter vi tjaffsat.
Jag ser mig bli gammal med honom. Känns som om jag väntat på att hitta honom för att kunna börja livet på riktigt.
Vi vill samma saker med livet och jag njuter av varje dag vi har tillsammans.
Vägen fram till våra mål är ju vårt liv, så man får inte glömma att njuta av vägen fram till det man önskar åstakomma.
Det är jag och Mr .D mot världen ! ♥
Han är obeskrivligt viktig för mig och jag visste nog inte riktigt vad älskar innebar föränn jag hade honom i mitt liv! Det är så mycket större nu ....

Jag älskar dig David !

Kärlek är glädje. Att få uppskattning , att bli bekräftad, att få veta att du är viktig. Att du är fin och att du gör någon annan glad. Att du är bra precis som du är . Att du är saknad . Att du är älskad!


De tillfällen då jag känner kärleken bubbla i mig är antingen då jag sysslar med musiken och får en alldeles bauta stor känsla av lycka.

Då jag får uppskattning av ett djur och får mysa och leka. Då blir jag varm i magen och njuter .
Katter har en speciell plats i mitt hjärta!

Vänner- Superviktig del i ens liv. Man behöver vänner runt sig och hitta på roliga saker med.
Någon att prata med, någon som man kan ringa då man är ledsen. Någon man fikar och skvallrar med. Någon man sitter tyst med och ser på tv. Ja ...vänner ni vet :)


Min familj - Då jag ser dem tillsammans! Skratta och ha det trevligt. Då blir jag varm i magen och glad över att jag är där jag är just då. Det blir minnesbilder som fastnar på min näthinna för alltid.
Jag får en känsla av stolthet... Jag myser ! Då det finns små barn i familjen älskar jag att leka med de små och det finns inget härligare än barnaskratt. Det är nog det bästa ljudet som finns!

Och så känslan av kärlek man har tillsammans med sin partner och den man älskar.
Som får en att våga mer och njuta mer av livet.

Det är vad kärlek är för mig ! ♥




 

 

Jag och min älskade Hubbe. Ibland så saknar jag honom nått så kopiöst !



Hubbe var en hittekatt som förfrös ören såpass att de var tvungen att kupera dom.
Skitcharmigt tycker jag :)




ALEXANDER & JAG



Min bästa vän Linda & Jag -För en herrans massa år sen







Ziggy



Sky med påskriset





































Jeanette



bloglovin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback