Jag Hurtbullar

Hey !



Ville börja med att showa off mina fina rosor som jag fick på Hjärtedagen tillsammans med en hjärtformad chokladask med skitgoda passionsfrukt och jordgubbsfyllningar i .


Pga en stor fysiskt utmaning som kommer och rör en familjemedlem har vi tillsammans beslutat att träna.
Varenda dag och även lägga om kosten.
Idag har vi ätit gräddstuvad scrambled egg, jägarbacon, och en god sallad med mozarella,tomat och rödlök.
Efterrätt majskolv.
Vi ska försöka undvika kolhydrater såsom bröd, potatis pch pasta.
Känns hur hurtigt som helst ... Å det behövs även för mig.
Jag är ju inte överviktig eller så, men jag behöver stärka mina muskler för min ryggs skull.
Svank Ankan Jeanette lixom ...

Andra dagen idag och redan nu känner jag av träningsvärken.
Undra om jag kan röra på mig i morgon ?
Haha ni skulle höra ljudet av våra pust och stön och stånk då vi utför våra övningar som förmodligen ser hysteriskt osnygga ut :)

Vi delade dock på en semla idag då grannen enkomt kom över med nybakta semlor på Fetisdagen.

Ska bli intressant och se vad måttbandet säger till sommaren och även vågen.
Och om det små ändringarna kan göra en stor skillnad.



Kan ju dock säga att det känns som om man gått ned 10 kilo bara efter att uppblåstheten efter lingoveckan lagt sig.  Jag har alltså läst att det blir så för att kroppen samlar på sig en massa vätska.
Men jag ser verkligen ut som om jag vore gravid i tredje månaden å känner mig som om någon hade kört upp en tub helium gas i magen på mig. Det blir ju för fan en utmaning och ta på sig sockarna !
Undra hur jobbigt det då är om man e överviktig med stor kula eller rejält gravid !?!?
Jag hade rejäla svårigheten å röra vid mina fötter utan att stöna och stånka..
Kändes som om man fasen fick ta sats för å nå !!

Så bara på det känns det som om man bantat ned sig en massa kilon *skrattar*



David har ev ett nytt jobb på G !
Det vore guld om vi äntligen fick flytta ihop... som vi längtar :)

Sen har jag även fått en svårsmält nyhet idag som är både bra som tusan och dålig som tusan.
Vill inte gå in på detaljer , men det skakade om i lillhjärtat och hjärnan så jag har varit lite "skör" idag !

Idag känner jag mig lyckligt lottad och tacksam för alla fina människor runt omkring mig !
Känner att jag har mer energi och lust att göra saker i allmänhet.

Två bröllop väntar i vår/sommar.
Mars & Augusti.
Mysigt !




Är positivt överaskad över förra veckans bidrag i melodifestivalen.
Inte så att jag blev blown away på nått vis , men det var betydligt bättre bidrag än i den första omgången.
Sen diggade jag regnet på scenen på den första artisten. Det var en skitcool effekt även om jag inte alls höll med om att han skulle gå direkt till globen eller ens vidare i tävlingen.
Det var en för fjompig låt för mig.
Hör å häpna men jag diggade bidraget med dansbandet ( Jag som inte alls gillar dansbandsmusik )
Och Dogge var bara pinsam..skön beat i låten men texten gjorde den löjlig !

Nu är det dags för sängen.
Måtte jag kunna röra mig i morgon * Be till gudarna* ;)


Jeanette





Kommentarer
Postat av: Carolina

Känner igen ljusstaken i bakgrunden, är det möjligtvis från Dollar? Har ett par fast i lila själv.

Postat av: Carolina

Yes jag föll för den sjalen rätt snabbt. :) Man får tydligen hålla ögonen öppna även på barnavdelningen. =) Jasså, okej. Ja det finns väl fler ställen som har likadana/liknande ljusstakar. :) Dom är ju så fina! Kan inte släppa blicken från våra mörklila.

2010-02-17 @ 11:55:13
URL: http://carolinaaohlund.blogg.se/
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Skönt att komma igång.



Jag älskar låg kolhydratskost. Man får äta gott, man är mätt länge och man är inte så sugen på sötsaker när det gått ett tag. :-)

2010-02-17 @ 12:05:36
URL: http://tobys.se
Postat av: Carolina

Förresten, du har inte lust att hjälpa mig lägga in en besöksräknare i min blogg? Hade en på min gamla men minns inte hur man gjorde. =( Du kan ju säga till isåfall. Du verkar som hajj på dedär :)

2010-02-17 @ 12:51:48
URL: http://carolinaaohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback