Wow ... Someone else sees me :)


Jag fick bevis på att jag har okända läsare i förra inlägget med lite uppskattade kommentarer
Fortsätt så :)

Kom och tänka på att om jag har okända läsare så är nog min blogg lite svårläst *haha*
Men jag är bara van att man får nån kommentar av någon vän eller familjemedlem angående bloggen och dom har ju lixom koll på mig !

Kan väl snabbt bara berätta att jag är en tjej som bor långt upp i Sverige.
I världsarvs staden Gammelstad som ligger i Luleå.
De flesta vill eller har redan lämnat Luleå och gnäller gärna på att man e leds skitstaden osv.
Detta har jag ingen som helst förståelse för då jag jämt träffar nya människor i denna lilla skitstad.
Jag trivs här.. Här finns allt jag behöver .. och här kommer jag nog att bli gammal !
Åtminstone i närheten av Luleå. Har inget behov av storstad eller utomlandsboende alls.

Nepp.. Här vill jag köpa hus ( Helst i Gammelstad också ) , skaffa familj ,
gifta mig ( Detta SKA ske i Nederluleå Kyrka / Gammelstad ) och bli gammal !
Kanske är jag tråkigt och "gammeldags" av mig ... Men isf trivs jag väldans bra med å vara "tråkig"
Gammeldags är väl iof inte heller någon nyhet - Jag har mycket av de äldre värderingarna och uppfattas och vet att jag tänker väldigt mycket "old school"

Jag är sångerska ... Musik... Är för mig ungefär lika viktigt som mat är för överlevnad !
Är uppvuxen med och i musiken ! Pappa är musiker och redan då jag var 2-3 år hängde jag i replokalen med rockgrabbarna !
Jag har vunnit en del talangtävlingar och i förra året ( Känns helsjukt å säga förra året men det var ju 2009 ) så vann jag en plats i Karaoke SM i Stockholm och landande Top 25 Kvinnlig klass i Sverige.
Drömmen då det gäller musiken - Är att nån dag få spela in en egen skiva  !
Rösten är mitt instrument , men jag skulle dock vilja lära mig att spela gitarr eller piano.
Piano är nog mest logisk då jag har någon typ av ofantlig nagel kärlek = Långa naglar mest jämt , som inte alls funkar om man ska nå att trycka in strängarna mot gitarrhalsen och lyckas med nått typ av accord !

Jag har en pojkvän i Skellefteå. Vi är särbos och det driver mig sakta men säkert galen , då man får sakna ihjäl sig under veckorna och bara har honom här på helgerna.
Vi firar snart ett år tillsammans och pratar om att fixa ett samboskap så fort allt annat klaffar med jobb och arbete.
Jag vet att jag har hittat rätt! ( ÄNTLIGEN ) Det är David jag vill bli gifta mig med, skaffa barn med och bli gammal med ! Utan tvekan .. Han är nog en av det bästa människor jag stött på så länge jag levat !




Lite snabb info sådär kanske är kul om man är ny läsare eller bara inte har nån större koll på vad jag svammlar om i mina inlägg ibland :)

Igår hade vi sol... underbara solsken ! Jag var dock tvungen å slita mig själv i kragen för å ta mig ut och promenera för det var fan inte varmt ute ... Men sagt och gjort !
Jag gick på en ganska lång promenad och fotade även lite fina bilder.

Orkar dock inte lägga in dom på datorn just nu , utan tänkte göra det i de närmsta dagarna.

Hann med en massa nytta igår. Då jag kom hem skottade jag porten, min altan och P&Y,s altan.
Packade upp efter Skellefteå och plockade en massa shit runt om i lägenheten.
Sen klickade jag även hem lite stuff från H&M vilket jag är väldigt nöjd med trots att jag inte sett det på riktigt ännu ! :)

Jag såg nämligen att skorna jag nämt tidigare hade kommit in i min storlek igen *wiiie*
Så jag beställde dom och ett par skor till.
En topp ,örhängen och ett läppglans...
Skitabilligt var det också :) Kilklackarna går bara på 199:-



Fanns ingen bild på läppglanset då det redan hade sålt slut igår kväll igen , var dock ett med Betty Boop på som jag tyckte var skitgulligt !
Det är kilklackarna som jag verkligen verkligen blev glad för att dom kommit in i min storlek igen ! Så jäkla tuffa med dragkedjan fram, samt att kilklack är väldigt bekvämt alternativ på klack.
Och det är klart jag vill se ut över fönsterkarmen ibland jag oxå *höe höe*


Det som jag är mest impad över är att jag väljer att beställa platta skor till sommaren.
Jag börjar bli gammal .. trodde aldrig jag skulle vilja ha skor som gör att jag ser ut som en blandning mellan Kalle Anka och en pingvin, men jag har ju kommit på att det är bekvämt och att jag faktiskt inte ser riktigt så illa ut i platta skor egentligen !
På tal om förändringar så
vågade tom gå ut och gå heeeelt osminkad vilket är en liten seger för mig.
Jag är absolut inte en sån som tokspacklar, men jag tycker jag ser så glåmig ut utan rouge och concealer och tror att jag ska skrämma folk jag träffar.
Iof så träffade jag ingen face to face igår ;) Haha ..



Sen så har jag även vunnit ett par auktioner på Tradera ...Addicted som man är ! *Erkänner*



Stövlar med platt !?! sula från Din Sko Nypris 399 :- Fyndande för under en hunka = 89:-
En grå Tunika med knappar fram ( Syns knappt på bilden ) från Gina Tricot ,Fyndat för 7:-
Och ett nitbälte som är snyggt att ha till nästan aaallt , SNORDYRT = 2 spänn :D



Föressten så måste jag bara berätta ... Vet ni vad jag gööör ?
Eller jo fan det e klart ni vet *dumb-ass*
Men alltså håll i er ... Jag ligger sååå jäkla bekvämt i min SÄNG och bloggar !
Förstår ni hur J*VLA skönt det är att ha en laptop och hur fett mallig jag är fortfarande ?!?!? :D
Den är MIN ... bara min... Jag har inte lånat den...DEN ÄR MIN !
Tror jag ska döpa henne till nått gulligt.. Haha
Men vad är det föressten som säger att det skulle vara en hon ?
Bah känns så :)
Tror hon ska få heta Vanessa... Det är vasst och riktigt bitchigt !

Är bara så fruktansvärt glad för att Vanessa ville komma in i mitt liv vid just denna tidpunkt ..*skratt*
David är jag evigt tacksam för den bästa julklappen jag NÅGONSIN fått...
Ja det slår faktiskt det rosa Barbie Matsalsbordet med alla små bestick och tallrikar
som jag fick då jag var liten och blev hysterisk euroforiskt glad över :)

Nä... Nu ska jag sjunka ned i min säng och allmänt må bra och vara stolt över min prestation idag.
Har hjälp P&Y med att organisera och flytta om hemma i flera timmar och det blev ett sjukt bra resultat !

FÖRESSTEN ... Åt Janssons Frestelse idag för att Ylva fick för sig att hon var sugen på det !
Då jag åt fick jag en snilleblixt.. Jag gillar nämligen Grillkrydda i väldans mycket mat !
Grillkrydda på Janssons ? Nääe.. Men va fan man kan ju alltid prova på en tugga bara .
Ylva frågade om jag var helt bakom flötet då jag gick å hämtade kryddburken.
Men FAN så gott det var ... Fick henne och prova och sen satt hela sällskapet och kryddade maten !

Det var hemskt otippat , men jag äter från och med nu Janssons Frestelse med Knorrs Grillkrydda!!!

Är nog viktigt att det är just Knorr också, för den har en speciell smak.
Tror inte tex Santa Marias grillkrydda hade funkat lika bra alls .
Även om Santa Marias Grillkrydda är godast i matlagning ska ni veta.
Grillkrydda is the shit !

Och ni borde även prova Santa Marias Pastakrydda på ja.. öhm pasta :)
Den var väldigt väldigt god !

Salt och peppar är bara så boring ! :)

Nä men nu så.... Sover jag om en liten stund !

Until next time : Take Care !

Jag saknar min D massor nu ! Ensamt i sängen !




Jeanette









Kommentarer
Postat av: Emma

jaa dem ser snygga ut på bilden haha, dem är säkert fina i verkligheten också :)

Postat av: Helena

Har du lagt upp några klipp när du sjunger somewhere in cyberspace? ;)



Blev allt lite nyfiken nu :)

2010-02-03 @ 12:42:43
URL: http://queenofseabay.blogg.se/
Postat av: Josephine

sv: jaha okej :P nej varför skulle jag vara avis ? :P

2010-02-03 @ 20:32:58
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Carolina

Stövlarna var grymt snygga, och tunikan/bältet också! :) Vem köpte du det av på Tradera??



/Carolina

2010-02-05 @ 14:35:17
URL: http://carolinaaohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback