Då tar vi nya tag igen...



Det är aplänge sen nu och jag har en hel jäkla massa att berätta !
Bjussar på en hel del bilder också.

Vi kan väl börja i turodning med Wilma .

Var nere i Skeå och jag och David fick möjlighet att låna ett chihuahua för att se om jag skulle reagera på den ( Är allergisk, men reagerar inte på alla raser)
Hon hette Wilma och var inte större än ett mjölkpaket.
Fruktansvärt söt och väldigt go!
Tyvärr hann det inte gå mer än ett par dagar så började jag nysa och klia :(
Dock lärorik tid då jag nog kom fram till att jag är mer av en kattmänniska.









Det hade inget med just sjävla Wilma att göra utan bara grejen att jag trivs mer med en katt som kommer och går som den själv önskar.
Som gör sina behov på lådan och som klarar av att vara ensam en hel dag.
En katt kommer för att den tycker om dig... Inte för att du bestämmer att den ska det !

Kanske blir en hund längre fram i livet om man kan hitta någon som jag klarar av med min allergi.. Och den dagen jag skaffar hund så skaffar jag en valp som man själv kan forma lite efter sitt egen liv och personlighet.



Vi har firat Davids mamma som fyllde 60 år.
Det ställdes till med fest och vi spelade trubadur på hennes kalas.
Premiär för mig och David och det gick jättebra !
God mat var det oxå..Väldigt god !



Min outfit för kvällen





Det var även en liten prinsessa som ville sjunga en liten stund :)




Sen kom julen ...

Min & Davids första jul tillsammans var underbar!
Mestadels tack vare David även om inget annat fanns att klaga på heller :)
Vi firade förmiddagen med Mamma & Roger och mina bröder. Sen åkte vi till Pappa & Ylva där vi åt väldigt god julmiddag och lastade in våra julklappar som knappt rymdes under granen !
Julkvällen tillbringade vi med Pappa, Ylva, Sanna, Robert och Alexander.
och avslutades med sällskapsspel.

Bildbevis på sjukt mycket julklappar för 6 vuxna och ett barn





Observera att det ligger en miljard små paket under de större som syns och att det är paket ändå in till vägghörnet baaakom granen också.

Behöver jag säga att jag blev bortskämd i år igen ? :)

Kan berätta en del av det jag kommer ihåg att jag fick i julklapp.



  • Silversmycke - Halsband med Hjärtberlock / David
  • I Curl tång / David
  • Frisör Plattång / P&Y
  • En bok jag önskat mig länge /P&Y
  • Ljuslyktor för fönster och en tillhörande på fot / M&R
  • Förarbevis för Skoter / M&R
  • En sjukt snygg stoor bordslampa / David
  • Skitbra Mascara / Robert
  • Jättefina örhängen /Sanna
  • Torrshampo /Sanna
  • Lily Prune Parfym / Linn & M
  • Fönsterlyktor / Linda
  • Select Vinglas / Mormor & Morfar
  • Pengar & Trisslotter / Caisa
  • Mysdress i Turkost / P&Y
  • Och bästa av allt - LAPTOP ! Spretans... Sjukaste julklappen ever :) / David

Hela julhelgen var lugn med mycket god mat och godis.
Redan den 29,de gick jag kursen för förarbevis på skoter. Intensivkurs och uppkörning - Klart ! :)
Gick kursen med min äldste lillebror och även han klarade detta galant. Så nu får vi köra lagligt i stugan och även dra iväg på en utflykt om så önskas.
Kommer att åka ut i stugan och dra iväg på utflykter med David till våren.

Vi har även hunnit vara en sväng i stugan.. Vi passade på att fira nyår på Granön.
Lagade god mat och hade köpt en hel del egna "pang pang" raketer.






Åså hade vi kalas igen..



David fyllde år den 5 januari och jag gjorde en tårta.
Han påstod att han aldrig fått så många presenter då han fyllt år :P
Han nöjd = Jag nöjd !
Sen blev tårtan mycket god faktiskt :)






Inte bara god utan också även fin att titta på *Stolt*



Det är väl det som har hänt som är utöver den vanliga.. Vad jag kan komma ihåg just nu !
Har tänkt uppdatera bloggen ungefär 200 ggr men har inte tagit mig tid.
David och jag har fått spendera en ganska lång tid tillsammans och det har varit underbart att få ha honom nära dygnet runt !
Jag längtar så tills vi kan flytta ihop och börja vårat liv som sambos :)


Jag har även hunnit med att shoppa en del.
Då jag skulle handla present till David så hittade jag en klänning i kornblå riktigt starkt blå färg som jag bara var tvungen att köpa..Letade nyss en bild på den men hittade inget.
Sen har jag mest köpt småsaker och mina typiska fynd :P




Idag har spenderats med en promenad och en lunch på
Gammelstads konditori = En supergod varm smörgås.
En sväng inne på stan, en sväng på motorgården för å kolla upp varför motorlampan börjat lysa och sen middag med kvälls slapp.
Det som var speciellt och härligt med idag var att solen valde att lysa
- Det har man inte sett på väääldigt länge känns det som !



Nu har ni fått en lång uppdatering om sista tiden , om än det blev lite segt.


Jeanette





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback