Rastlös

Kl är halv 11 och jag är duschad ..piffad...fixad i håret..klädd..kaffedrucken.. och äten.
Vad tusan gör man nu ? *skrattar*

Uppe kl 07.00 idag igen.
Nu lägger dom äntligen golvet.
Det ser lysande ut och jag e spänd på att få se resultatet.
Men innan allt är färdigt ska rörmockare, målare och kaklare hit också. Darn it !

Har bestämt mig för att jag ska köpa fogfärg så att kaklet ser fräschare ut.
Är en mörkbrun fog nu som inte alls e nå snajs. Tänkte köra på vitt så det blir ljust och fräscht över hela kakeldelen av badrummet.

Har funderat på att klippa mig. Men jag e ungefär lika rädd för frisören som för tandläkaren.
Jag svettas å får ångest då nån ska röra i mitt hår. ( Inte om dom ska förlänga det dock ) ;)
Har ALDRIG varit nöjd hos frisören förutom EN gång!
Då hade jag blekt sönder hela skallen och var tvungen och klippa MYCKET.
Konstigt nog är det enda gången jag kännt mig fin och varit nöjd.
Men folk som säger att det är enkelt och ha en kort frisyr ljuger.
Det var ett JÄVLA jobb för å få till "fluffet" varenda dag , så korthårig vill jag inte bli igen.

Kom ihåg en gång då jag gick i 4,an eller 5,an på mellanstadiet och åkte och klippte mig.
Var VÄLDIGT noga med att påpeka att då mitt hår torkar så drar det upp sig 5,6 cm då det är lockigt.
Ville ha page som absolut inte fick sluta högre upp än vid haklinjen.
Då allt var färdigt höll jag masken å bröt ut i stortjutande krokodiltårar i bilen på vägen hem.
Håret slutade vid örsnibbarna och jag såg FÖRJÄVLIG ut ..tyckte jag.
Vägrade gå till skolan och var hysterisk !

Sen hade jag även ett eget trick för mig då jag gick i mellanstadiet / början på högtstadiet.
Tyckte inte om mitt lockiga hår alls på den tiden och då kände jag inte till nått om plattänger eller så.
Så jag satte på mig en "lång" Stenmark Toppeluva med trycket Skanska och en boll på toppen, då håret var nytvättat och satt och drog i den där till håret hade torkat för att det inte skulle dra upp sig och locka sig. SCHNYYYGGT!

Idag gillar jag mitt lockiga hår men får kämpa som tusan för att få fram dom istället då mitt hår har raknat med åren. Man e då aldrig nöjd !

Det enda jag varit stolt och nöjd över hela mitt liv är mina naglar.
Folk tror att jag har lösnaglar / fejk naglar men serru det har jag inte.
Jag har långa stenhårda naglar som typ aldrig går av. Hårda som hästhovar !
Får ta i som tusan då dom ska klippas. Det är kvinnligt men långa och fina naglar och det gillar jag =)
Extra snyggt då jag ids fixa och pilla med fransk manikyr.

Ska ev träffa Linda idag och hitta på nått. Men hon verkar sova än ....
Vaaaad ska jag göra.... E sååå rastlös !



Jeanette

bloglovin

 

 


Kommentarer
Postat av: Helena

Har du testat DUST IT? Ett pulvet man lägger i håret för att få volym :D

Postat av: Helena

Jag har det hemma, fungerar bra faktiskt. Tar man för mycket kan håret dock bli lite fett. Ska man tvätta ur det får man typ schamponera 2 ggr.



Jag är värdelös på att designa bloggen. En kompis gjorde headern till mig, jag har försökt själv men fattar inget när det kommer till photoshop.



Det finns två sidor som är bra.



http://designhjalp.blogg.se

http://designadinblogg.se



Trots dessa två sidor så är det fortfarande skitsvårt. Men gå in och kika, man lär sig alltid något :)

2010-03-02 @ 11:26:42
URL: http://queenofseabay.blogg.se/
Postat av: Emelie<3

SHOPPA MASSOR AV KLÄDER... FYNDA!!!

HTTP://CLOTHESBYEE.BLOGG.SE

HTTP://CLOTHESBYEE.BLOGG.SE



BESÖK ÄVEN MIN BLOGG DÄR JAG SKRIVER OM TRENDER OCH OM MIG SJÄLV SÅKLART!!!

HTTP://EMELIELINDHAL.BLOGG.SE

HTTP://EMELIELINDHAL.BLOGG.SE

2010-03-02 @ 15:01:00
URL: http://emelielindahl.blogg.se/
Postat av: Malla

Kanske är ngt som är felinställt på min dator, ska kolla upp det :)

Kul att du vill vara veckans blogg, jag skriver in dig, det är dock många veckors väntetid men jag säger till ett tag innan :)

2010-03-02 @ 21:40:35
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Malla

Nu vet jag nog vad det beror på! jag kollar din blogg genom google chrome, med internet explorer funkar det klockrent :)

2010-03-02 @ 21:42:39
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback