Intensivt !

Hey !

Den senaste tiden har varit intensiv på en massa olika sätt pga olika händelser.
Både roliga och mindre roliga !

Förra helgen kom svärfar & hans kvinna på besök.
Innan detta fixade D undan kaoset hemma med ett flyttlass till Skellefteå.
Det är underbart mysigt här nu!

Hade en jättetrevlig helg och då framförallt lördagen.
Hantverksmässan på dagen där jag brände pengar på hudvård, vitlökssalami,
choklad och blåbärsglögg. Och sedan brak middag här hemma.
Baconlindad fläskfilé, Buffalo Wings, TexMex Wings, PotatisKroketter, Vitlöksbröd och så
givetvis min älskade sallad med rödlök och mozarellaost.
Sällskapsspel, vin och härlig stämning med glada ansikten.

Nu i helgen blev det knökfullt och lite små stressat.
Idol Live på Arcushallen på fredagen. Var tvång på att vara där tidigt om man
ville få bra platser då det inte var numrerade sittplatser.
Ganska stressande då de öppnade dörrarna redan kl 17.30.
Hur som haver så fick vi bra platser trots 3,dje parkett och såg riktigt bra.
Helt klart en speciell känsla att få uppleva detta live, men det bästa var uppträdanden
av de som åkt ut som vi fick se då ni som såg via tv,n hade reklampaus.

Dvs Alice & Geir.
Geir körde Toto låten Rosanna, och det var magiskt bra!
Alice röst låter ÄNNU bättre live. Hon körde Sheryl Crow - If it make´s you happy
och framträdandetvar bättre än när hon gjorde det i tv.

Luleå diggade Jay mest, det hördes på applåder och skrik.
Han var också riktigt duktig. Jag är dock lite besviken men kan inte
riktigt säga på vad. Hade väl för höga förväntningar !
En äckel macka kostade 60 spänn för övrigt !!!!

Var tänkt att vi skulle gå ut den kvällen efter showen , men jag var
allmänt avslagen och D,s var helt slut efter arbetsveckan och öm överallt.
Dessutom skulle vi ha våran första egna spelning på lördagen så det var klokt
att ha lite framförhållning. Hade aldrig pallat om jag varit stentrött och bakis på
lördagen. Och lördagkväll ja... Det gick skitfint !
Vi var helt bäst och det var roligt. Kanske lite "udda" publik..Haha, men som sagt.
Roligt och dom uppskattade vår musik. Skulle rekommendera oss till andra.

Rigga upp, spela till 2 på morgonen..hem..sova.. upp och rigga ned...åså till mormor & morfar.
Vi blev bjuden på söndagsmiddag där och det bjöds på palt !
MUMS ! Det var supergott. Sen var det ju farsdag så vi fick tårta hos pappsen.

Det har varit intensivt och hänt en hel del och så fortsätter det också.
I helgen ska vi hjälpa mormor och moppe att dra nå flyttlass till ön.
Har tvättat, vikt kläder, storstädat badrummet, tvättat alla handdukar, lagat ett storkok med korvgryta ( Det var skitgott ! ) diskat, plockat, och hämtat paket. *Pust*

Ska se om det finns tid till de tilltänkta Tradera auktionerna nu.
Och se om jag kan lösa Youtube grejen med musik klippet. Det ville ju inte funka för mig!

Har en del saker ...to look into... som borde göras inom kort.
Fick en fin lampa med små prismor idag från Ellos.
Den var jättefin i vardagsrummet på mitt stora bruna skåp :)

Shit... Som värsta dagboken, men just nu har jag inga roliga ideér på något roligt
att skriva. Däremot måste jag tillägga att det var ganska intressant att skriva ut på sin
Facebook status att jag stryker eller manglar mina sängkläder.
Fick en hel massa kommentarer ( Mer precis 22 styckna)
Och ja ... det är sant. Kalla det förspilld tid eller vad du vill.
Men jag tycker inte ALLS om att sova i frasiga skrynkliga sängkläder.
Dom ska vara mjuka,lena och släta! Och jag stryker eller manglar dom gladeligen...
Tokigt ? Ptja kanske...Många verkar tycka det. Två styckna höll med mig :P
Så länge jag har tid att göra detta kommer jag göra det också.
Och anledningen till att jag strök idag hade att göra med att det var sängkläder
med knappar som alltså inte kan manglas.
I vanliga fall manglar jag.. Alltså jag äger ju t.o.m en dänkflaska ! :)

Ni vet väl vad det är ?
Jag är iaf oldschool i många hänseenden och jag trivs med det.
Det är lixom jag...En liten tant och pedant bor i mig. Hon vägrar flytta ut !

Var nån snygg brud som var ute och spanade idag.
Men killen hon spanade in som faen... Var ju min kille :)
Att han är snygg ? Jag vet !
Ljuvliga bekräftelse... Alla behöver den.
De som säger tvärtom ljuger.
Sen har jag helt enkelt svårt att förstå svartsjuka.
Visst finns den, men den dyker hemskt sällan upp.
Här hemma berättar vi sådant för varandra och vi vet om att vi går ut på
krogen och flörtar. Och det är helt ok och roligt att få bekräftelse emellanåt.

Jag förstår faktiskt helt ärligt talat inte varför man har ett seriöst förhållande
om man inte litar på varandra !?!


Nu ska här vardags lyxas i nytvättade och strukna sängkläder.
Sleep tight !


Jeanette





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback