Blogglista - Jag kör med den också!


Hej Hopp !

Fick jättemånga fina kommentarer på Facebook om mitt
youtube inlägg men inte en enda ynka här.

Trist .. Nästa gång får jag väl snåla med länken till endast min
blogg så jag kanske får lite kommentarer här ist.


Här hemma är det illamående och toalett besök som mest det senaste dygnet.
Jag har klarat mig hyffsat, men Mr D har haft det värre. Stackarn !
Nu är det iaf på bättringsvägen och det ser ut som att vi får en helg utan illamående iaf!

Ska även hjälpa morföräldrarna med lite flytt av möbler ut till stugan.
Tok skallarna ska bosätta sig i stugan på ön i väntan på den  perfekta
lägenheten efter att de sålt huset.

I och försig jäkligt mysigt där och allt man behöver finns ju. Men, det finns också
en förfallstid då det är mäkta
svårt att ta sig till fastlandet. Mycket snack om att fira jul på ön.
Jag hoppas vi får fira sista julen i huset med alla barndomsminnen och fina minnen av julaftnar.
( Heter det aftnar? En afton, flera aftnar ? Ehh )


Förra helgen var den segaste på väääldigt länge.
Vi gjorde i princip ingenting ...Såg film..Åt alldeles för mycket godis..
Såg tv.. Satt vid datorn.. Kramades..

Det är avslappnat och mysigt ett tag, men inte hela helgen. På söndagen kändes det som om jag hade galna elefanter i byxan istället för myror i brallan. Var tokigt rastlös !
Blir knappast bättre då man sitter hemma och är sjuk sen då *suck*

Men det kan bara bli bättre ! :)

Jag har hittat en rolig blogglista på bla
Anouk & Monstermallas bloggar.
Däremot hade Anouk ändrat lite på sin lista med inspiration från Lady Dahmer.

Jag tar mig an en mix av den omgjorda och den gamla såsom jag tycker är bäst.
Denna lista ska jag försöka ge mig på. Jag kommer dock inte skriva varje dag utan väljer då jag gör en utav utmaningarna och presenterar det i överskriften/rubriken då.


Dag 01 – Presentera mig själv

Dag 02 – Min första kärlek

Dag 03 – Mina föräldrar

Dag 04 – Vad åt jag idag och Vad bjuder jag på för mat?

Dag 05 – Vad är kärlek?

Dag 06 – Om det här vore min sista dag

Dag 07 – Min bästa vän

Dag 08 – Ett ögonblick som förändrade allt

Dag 09 – Min tro

Dag 10 – Mitt favoritplagg

Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska

Dag 13 – Vardagslyx

Dag 14 – Den här månaden

Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss

Dag 17 – Mitt favoritminne

Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick

Dag 19 – Detta ångrar jag

Dag 20 – Mina förebilder

Dag 21 – Mina dåliga sidor

Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Dag 24 – Det här får mig att gråta

Dag 25 – Det här är jag bra på

Dag 26 – Mina rädslor

Dag 27 – Min favoritplats

Dag 28 – Det här saknar jag

Dag 29 - Det här ska jag bli när jag blir "stor"

Dag 30 - Min bästa grimas.

Så jag kan börja med Dag 1/ Nr 1 redan nu.
Presentera mig själv!

Jag heter Jeanette * skaka tass*
Kan berätta massvis men vill ju inte berätta någon av de andra dagarnas frågeställningar redan nu.
Är 27 år och börjar faktiskt tro att jag är påväg in i någon typ av åldersnoja, eventuellt 30 års kris.
Nojar mig bara mer och mer över saker jag/vi gör som man gör då
man är vuxen/ansvarsfull och stengammal.

Ligger mycket fåneri och överdrift i mycket av mina uttryck men dock finnes dessa tankar och plågar mig en aning. Jag vet inte om jag är beredd att bli"gammal" redan !
Är lixom inte färdig med de saker jag skulle ha fixat till nu och
det kommer jag förmodligen inte att hinna bli heller.


Kan känna att det är både bra och dåligt att känna mig mycket äldre än vad jag är.
Men den senaste tiden , mest nojigt jobbigt !

Check - Hon ↑ är åldersfixerad och tror att man dör efter 30 ! ;)

Jag är en äkta musik nörd och mår som bäst då jag utövar detta.
Är sångerska och har varit det sedan jag var pytteliten.
Började dock sjunga med band då jag var en 15-16 år.

Idag spelar jag tillsammans med Mr D. Akustiskt / Trubadur och vi har haft våran första egna spelning för ett par veckor sedan. Utan musik vore livet helt värdelöst !
Musik får mig nästan alltid på bättre humör och speglar all världens känslor i tusentals tappningar.

Check -  Hon ↑ skulle inte palla att sitta ensam i ett tyst rum utan att nynna eller sjunga ! ;)

Jag gillar även att pyssla med inredning och "lull lull" som det kallas.
Dekoration i hemmet. Pyssel och pill. Är hyffsat pedant och jobbar
stenhårt på att kunna "skita i skiten" ibland.

Gillar att skapa.. oavsett vad det egentligen är !

Nattmänniska - Då är jag som mest kreativ ! Hatar mornar och har gjort så länge jag kan minnas !

Check - Hon ↑ sitter hemma och kan klippa ut gubbar i tidningspapper
mitt i natten så länge hon har något kreativt att göra ! ;)


Jag tränar aldrig och hatar att gå - Är allmänt lat och är rädd för hurtiga promenader i skogen om det inte är något galet infall jag får själv. Då är det världens toppen idé ! ;)
Trots att jag inte tränar har jag gått ned i vikt och ligger precis i den nivån jag vill ligga nu.
Men visst - Min kropp skulle inte må dåligt av att få lite kondis och trimma musklerna en aning.


Jag gillar att vara "kärringen mot strömmen" och göra saker annorlunda än andra.
Lixom på "mitt eget sätt" ...oavsett om det är sjukt ologiskt för någon annan.
Dock ..ändå sen tonåren så får jag inte ha mitt eget "påhitt" ,själv någon längre tid.
Så då strävar jag efter nya egna saker som jag kan överraska med :)


Check - Låter som om hon ↑ ser ut som ett freak och dansar naken på stan för att väcka samtal ;)

Jag kan driva med mig själv en hel del och bjuder gärna på
pinsamt skvaller då jag gjort bort mig totalt.

Men det betyder inte att jag besitter självförtroende X2000.
Tvärtom så jobbar jag på att acceptera hela mig precis som jag är...
och att tycka om mig själv precis som jag är.
Har en tendens att ge mig själv skulden för alldeles för mycket
saker som jag egentligen inte förtjänar.


Jag älskar ljudet av morgonkaffe och någon som stökar i köket då jag vaknar,
Glädjen musik sprider,
Choklad då jag har Pms ;), Min karl och min strävan
efter mitt liv precis så som jag vill ha det !


That´s alot of Jeanette ... Långt ifrån allt , men det är ju omöjligt att skriva bara sådär pang bom. Och förmodligen nästan helt omöjligt att beskriva mig med ord.. Bra som dåliga !

Jag strävar efter att behandla andra såsom jag själv vill bli behandlad.
Strävar efter att få mina mål och drömmar
besannade och hoppas att jag kan
ge en gnutta lycka till de omkring mig som jag bryr mig om.


Check -  Hon ↑ verkar vara en reko tjej som är ungefär som vilken tjej som helst !

Nu - Natti Natti


Jeanette





bloglovin



Kommentarer
Postat av: mia



CHECK!! ;)

2010-11-25 @ 09:06:18
Postat av: Carolina

Jag gav dig en kommentar ang. youtube inlägget...

Postat av: Anki

Kul att du har en blogg :) Är inbiten bloggläsare och har några favvosar som jag läser regelbundet. Tror jag lägger till din bland mina favoriter :0)

Men vad skådar mitt norra..eller blir det västra öga??? Trodde gubben och gumman hade bestämt sig för att fira julen i G-stad.Men det är inte bestämmt än då?

2010-11-25 @ 18:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback