Hoppla


Då var det fredag igen .. Jag tycker tiden går så fort nu för tiden!
Ännu ett tecken på att man håller på att bli gammal.
Ja menar då jag var liten så förstod jag aldrig va alla vuxna snackade om då dom sa att
tiden går så fort ...yada yada.
Jag tyckte tiden sniglade sig fram och allt gick för långsamt !

Nå nå....
Idol fredag idag. Jag är en såndär pinsam person som följer alla avsnitt.
Inte så att jag bryter ihop och gråter om jag missar något men jag tycker faktiskt att det är underhållande och dessutom mysigt att ha en tradition av fredagsmys till Idol .
Haha kanske bara en ursäkt att få äta snask ? :P

Har varit mycket sitta soffa och äta onyttigt på senaste tiden.
Undra om det är mörkret som gör att man blir försoffad och slö på kvällarna ?
Det e ju inte så att jag inte gör nytta på dagarna.. det gör jag i massor, men på kvällen är det som att man går ned på lågvarv och blir skitslö.
Jag har ju för faen börjat gå å lägga mig före 22.00 nu för tiden och det är big shit :D
Kliver upp tidigt och går och lägger mig tidigt.
Är fortfarande ett nattmänniska.. dvs jag trivs och mår som bäst nattetid.
Blir inspirerad och kreativ på natten... men man mår så mycket bättre av att ha längre dagar.
Blir svårt att välja mellan ibland faktiskt.
Man behöver ju skapandet för att må bra också.. eller man och man.. Jag behöver det!
Om andra har sådant stort behov som jag av det.. vet jag faktiskt inte !

Mitt hår.
Jag fixade till frippan alldeles perfekt igår då jag inte ens ansträngde mig !
Det är ju bara så irriterande att då man inte tänker på det så blir det bra.
Jag sprayade på måfå och satte lite volympuder..brydde mig inte ens i att tupera.
Tittar i spegeln och wa wa woow ! Perfekt ... Haha nästan så man blir arg !

Snart blir det en sväng till Skellefteå igen.
Ska fixas och donas och det ska bli skönt att få se nått annat igen.
Jack´s & Bibo är ett måste :)

Nä hörrni nu ska jag gå och göra lite nytta.
Ser ut som om nån har släppt en bomb i köket *pust*
Ska fota och visa det nya i lägenheten sen också.
Sovrummet är helt eljest .. Jag älskar sovrummet nu..Skiiiitmysigt ! :)

Eljest är för övrigt ett väldigt skumt ord.
Kan tydligen betyda en hel del : Annars, I annat fall, För övrigt, Överhuvudtaget, I vanliga fall.
Enligt mig är det Annars eller Annorlunda !

Vad betyder eljest för dig ?
Å varför har dom en pizzeria i Öjebyn som heter Eljest ? Så jäkla sämst namn!
Dock goda pizzor :)

Och en sak till....
Föressten stavas tydligen förresten.
Det tycker jag ser helfel ut men så ska det va !

Haha hemskt intressant eller hur ?
En sak som är bra att säga till de små som börjat stava och skriva är något som jag alltid kommer minnas och som hjälpte mig i lågstadiet.
Aldrig stavas aldrig med två L , Alltid stavas alltid med två L !
:D

Nu ska jag ge mig ..Haha
Trevlig helg på er allihopa !



Jeanette


bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback