Thoughts are the shadows of our feelings

Hello !

Ska ge mig på ett försök att minnas det som är värt att nämnas som hänt under sommaren.
Blir väl knappast i rätt ordning men det spelar ju mindre roll.

Har nyligen klippt mig iaf. Vågade mig till frisören - Äntligen !
Jag tycker det är lika obehagligt att gå till frisören som jag tycker att det är att gå till tandläkaren.
Är med andra ord rädd !
Den här gången blev det lyckat och jag känner mig fin.
Håret blev så fräscht då jag fick bort allt nött och slitet på skallen.

Har däremot lite ilske utbrott då jag försöker fixa till håret precis som jag vill nu innan jag vant mig att fixa och trixa med den nya frisyren. Men det är ju en vanesak !
Ska inverstera i en varmlufts-rundborste *skrattar* Jag vet inte vad det heter men frisören rekommenderade en sån till mig då jag är sämst på att torka och forma håret med fön.

Nästa måndag ska jag dit igen och göra slingor!
Ska bli jättespännande då jag aldrig unnat mig att färga hår hos frisören utan alltid gjort det själv , med mer och mindre lyckade resultat genom tiderna :)

Resultat:







Blev tyvärr ingen lång semester som beräknat för David i sommras då det vart byte av jobb men vi hann ju givetvis åka iväg till Österrike som planerat.
1 vecka med en massa nya intryck och underbart vacker natur.
Bröllop , spelning, shopping och god mat.
















Finns fler bilder på Facebook om du är nyfiken.
Jag orkar inte lägga upp fler nu.

Vi har haft några spelningar under sommaren och David blir bara bättre och bättre.
Det är jätteroligt att få åka ut och spela & sjunga tillsammans.
Underbart att få göra musik med mitt ♥!

Har tagit hem inspelningsutrustningen och ska spela in lite låtar hemma bara han och jag.
Ska försöka få David att hjälpa mig så jag kan lägga ut den första låten här på bloggen.

Idol säsongen har dragit igång och mina favoriter röstmässigt heter Alice Jay & Linnea .
Jag brukar inte gilla de "flummiga" typerna i Idol
(Amanda & den blonde elstöts killen tex...Johan nått och
den där Jooo..nånting..i särk som stod å hoppade)
men Linnea diggar jag verkligen.. Hon är störtskön!
Geir är ju givetvis jättebra, men han är lixom inte med i min beräkning då jag har
svårt att räkna med honom som en "Idol"
Nu i november har vi biljetter till Idol här i Luleå, ska bli jätteroligt att se !

Vi ska även på två bokade shower till :)
Magnus Betnér med ett gäng på Kulturens Hus & Julkonsert med Maria Möller (Skeå)
Är härligt att ha en massa roligt att se fram emot!

Vi hann även besöka Ikea under Davids korta semester där vi shoppade en hel del.
Det är så fint hemma nu :)
Bla ett mindre köksbord då det kändes lite väl trångt i köket.
Bättre ha ett som man kan dra ut då ist.
Har köpt en hel del inredning hem under det senaste halvåret.
B.l.a Badrumsskåp, Sängkläder, Överkast, Gardiner, Kuddöverdrag, Ljusstakar, Krukor, Växter,
Lampor ala 8 st och säkert en del till som jag inte minns på rak arm!
Jag har blivit helt tokig i lampor ... vill bara ha fler å fler i massa modegenrar och färger.
Trist nog finns det inte plats till alla lampor som jag tycker är toksnygga :(
I österrike köpte jag en del kläder och sen har dom en affärskedja som heter Bipa där det fanns jättemycket roliga grejer till naglar ,underkläder, parfymer, smink, hårfärg osv osv.
Det mesta är trots Euro billigare än hemma.
Där fyndade jag underkläder till både mig & D , en nagelsax som klipper av naglarna rakt, ögonbrynsfärg, och en del smågrejer bla ett jättefint knalllila nagellack.

Vi har haft en del grillkvällar med god mat,parmiddagar med vänner, sällskapsspels-kvällar, vinkvällar och slappkvällar.
David är bara så fantastiskt duktig på att laga mat !
Den senaste tiden har han komponerat flera fantastiska rätter som gör att man blir lyrisk :)
Sen har han blivit grym på egna marinader.
Vi äter mycket kött och sallad. B.l.a pga min mage.
Den tycks svälla som en ballong av pasta,potatis och bröd.
Jag vet att man säkert borde gå och kolla det hos Farbror Doktorn men har jag lyckats undvika det hitills så borde jag lyckas ett bra tag till.
Jag är nämligen livrädd för att behöva göra gastroskopi eller att köra kameran den "andra vägen"
Har bara hört att folk som gjort det tyckte att det var fruktansvärt och jag vet att dom kommer att vilja göra det eftersom jag aldrig gjort en ordentlig undersökning trots kass mage i princip hela mitt liv. Finns krons i släkten så jag hoppas att det inte är något sådant jag dras med för då kan det bli betydligt sämre om jag inte kollar upp det :( Blää!

Nu byter vi ämne för det där vill jag inte tänka på !

Det där med kött å sallad dock.. Jag har blivit helt jävla galen i sallad med rödlök och mozarella ost.
Det ska vara krisp sallad på kruka , plommon tomater, rödlök, gurka & mozarellaost med en dressing av olja, äppelcidervinäger & knorrs grönsakskrydda. SMASKENS !

Luleåkalaset en sväng i sommras också men mest pga att D fick en biljett från firman.
Var inte värt att kasta en kväll på det. Det är väl helt enkelt så att man blivit såpass gammal att man inte uppskattar festival trängsel och tokhöga ljud längre.
Däremot sände dom samma inslag med oss från förra året på nyheterna i sommras igen.
Där såg man tydligt hur mycket jag har gått ned i vikt :)

Tyvärr är ju nackdelen med detta att det mesta i garderoben är alldeles för stort men kläder känns inte lika tokviktiga för mig nu som förut.
Visst tusan spelar det roll, men om man ska vara ärlig så har jag oavsett åt helvette för mycket kläder i alla fall !

Rensar just nu och ska snöra ut en hel del på auktion på Tradera.
Är perfekta julpengar . Även om det känns som om det är långt till jul så är det ju faktiskt bara två
löningar till som gäller efter denna och såpass mycket julklappar som vi
köper så är det likabra att börja köpa redan nu.
Vilket jag också gjort... Har avverkat 4 st julklappar redan :)



David är och byter en vara just nu för ANDRA gången!
Den första pep i ett högt tonläge och den här började surra lågt i förrgårkväll.
Tokirriterande och man blir leds då man lyckas få två st apparater av olika märken som ska tjorva!

Nu ska här ätas slö hämt hamburgare.
Jag får fortsätta skriva en annan gång.


Jeanette



Kommentarer
Postat av: Carolina

Säg till då du lagt ut dina auktioner. =)

Postat av: Zcrollan själv

Absolut det ska jag göra Carolina! :)

2010-10-20 @ 14:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback