Mera av sommaren


Då ska jag prova fortsätta och berätta lite om min sommar.

Ylvas syster och hennes bonusdotter var och hälsade på - långväga från Usa.
Vi rantade runt en hel del och bla så åkte vi över till Finland på en shopping resa en dag.
Var roligt att få träffa Ylvas syster - Hon var jättegullig !
Jag fick en långklänning av henne som hon köpt hemma i Usa som jag bara blev så förälskad i.
Sen fick jag en present som också var en klänning - Den har jag fasen inte använt ännu.
Långklänningen åkte på till Midsommarafton som vi spenderade i Råneå med Ylvas släkt.
Spelade gitarr och sjöng nästan hela kvällen. God mat och trevligt sällskap.






Vi åkte även en sväng upp till Storforsen och avslutade med släktmiddag ( Ylvas sida)



Här är nästan hela gänget innan släktmiddagen.


Då Linn & Manuel var i Sverige passade vi på att dra en möhippa för henne.
Lyckades få en ganska varm sommarkväll med badtunna, middag, och utgång efter att vi hade picnic på Floras Kulle med uppdrag & svammel och de andra varit iväg och ridit.







Då jag ändå är i bildbranschen så passar jag på att visa två läckra klänningar jag införskaffat under sommaren som jag är så nöjd med !




Den här hade jag på Bröllopet i Österrike.
( Snyggare utan svart Bh som skiner igenom)
Är från Sisters.

Vi sjöng föressten på vigseln på bröllopet. Det kanske jag har glömt att nämna.
Väldigt känslosamt ..Jag grät samtidigt som jag sjöng !
Jag är ju bara så blödig för sånt därnt.. Men jag var definitivt inte ensam ! :D




Och den här hade jag på Luleåkalaset.
Är köpt på Tradera.

Det var även första gången i mitt liv som jag gick ut i lågskor !! Haha
Jättestor grej för mig då jag alltid använt klackar.
Dock är min rygg så kass nuförtiden så jag valde klokt.
Det kanske är så att man blir vis med åldern.
Gammal & vis :P

Höll på väldigt mycket med altanen & blommor i sommar också.
Fick fantastiskt fint & mysigt på altanen och min lilla gräsplätt.
Fick även en markis som prydde utsidan + att den höll borta en hel del av värmen i köket.
Fick massvis med komplimanger över mitt arbete utomhus :)
Körde på ett sailor/marin tema i färgerna och detaljerna.







Fint va ? :)

Jag tror jag har fått tandvärk igen...
Det är inte bara ilningar. Har precis tryck i mig en citodon och treo, jag säger bara fi fan för tandvärk. Det är nått så förbaskat jobbigt!
Jag tror att det är min visdomstand som trycker på den främre tandens tandhals.
Nåja.. det blir väl till att besöka tandis igen då.
Usch jag får en knut i magen.. Jag är så jäklarns rädd för detta ! :(

Då kan vi gå över på ämnet godis.
Det är roligare och inte alls relevant den övre texten.. T.o.m väldigt ologisk och opassande :P
Det ska komma en ny choklad från Marabou, en vit choklad.
Jag älskar vit choklad ! Wiiieee
Vi får väl se om denna är någon höjdare ... och med tanke på att det är en limited edition så är det säkert sjuuukt gott.
Allt jag gillar är nämligen i begränsad utgåva.
T.e.x Sommarchokladen, Softlan Sköljmedel som luktade himmelsk, Polly Sommarmix,
Chickenpommes Chips, Jurassic Park chips, ett diskmedel som jag inte minns vad det hette osv.
Jag kan säkert hålla på i en evighet för det är verkligen så att det jag hittar som är grymt är väldigt ofta i limited edition , eller så ska den sluta tillverkas!
Världens oflyt !

Såhär ser den nya chokladen ut:

Skrik om ni hittat den i någon butik i Luleå :)
Jag är en äkta godisråtta!

Vi har spelat en  del bilbingo i sommras också.
Dock bara en vinst i år, men vi spelade inte ens hälften så mycket som förra sommaren.

Mjaa.. vet inte om det är något speciellt jag missat men jag tror jag har fått med det mesta som hänt under sommaren. Vilket som så har det varit fart och fläkt mest hela tiden!


Nästa helg är det stor loppis på Arcus !
Det ser jag fram emot ..Är så kul att strosa runt där och kika på allt mellan himmel och jord.
Att det är trängsel stör inte mig vidare mycket.. Jag hamnar lixom i ett speciellt stros mode så inte ens gammelkärringar som rent knuffar undan och drar i saker man håller i stressar mig även om man givetvis blir sne på dessa ragator som finns på loppisar.
Dom är helt jäkla tokiga ! Men men...
Vi brukar rent ha med fika i en matsäck och ta en paus med fika på läktarna och bara glo på folk.
Om man ska ha bråttom på Arcus Loppisen så är jag helt klart fel person att gå med ! :)
Att David håller ut på såna här dagar är bara så jäkla grymt..för detta intresserar inte honom ens hälften så mycket så jag är glad att han ställer upp för min skull för att han vet att jag älskar sånt!

Jag har liksom dragit jackpot vad gällande karlar!
Han får mig att känna mig älskad & trygg helt utan ord och han agerar
kärleksfullt och omtänksamt Han står kvar i ur & skur !
Jag är lyckligt lottad och jag hoppas på att få spendera resten av mitt liv med honom !




Haha det blev djupt och med en konstig inledning som loppis... Men ibland så kommer
jag bara på hur jäkla bra jag har det som har honom ! :)

Nu ska jag försöka ta tag i lite fotografering inför Tradera auktionerna.
Det är så jäkla trist men det är betydligt roligare då kulorna rullar in  på kontot så det är värt lite slit att få upp alla auktioner.
Jag är nämligen en sån som lägger ut minst 30 styckna varje gång.

Så som Carolina önskade i kommentarsfältet så ska jag länka till auktionerna då jag lagt upp dom.
Med tanke på hur seg jag är så vet jag inte när det blir , men det lär ni ju märka här iaf :)

Nu är det bara rycka sig i kragen och börja lite smått iaf.. Blir alltid lättare då man kommit igång.


Jeanette


( Följ gärna min blogg på Bloglovin genom att klicka på bilden nedan)

bloglovin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback