El Gouna & KisseMjau

Hej hopp !

Nu blev det ett sånt därnt långt glapp igen , men jag har nån senil tidsperiod nu då jag rent utav glömmer bort att
läsa bloggar och skriva i min egna blogg.. Att den ens finns ..Kommer jag knappt ihåg !

Men nu då jag har en del roliga saker att berätta så kom jag på att jag kan
skryta fett med det på min blogg :)


Den nya planen som jag / vi hade sist jag skrev var att eventuellt boka en resa.
Det har vi minsann också gjort !
El Gouna i Egypten. Avresa nästa fredag den 28 februari.
Äntligen ska vi få ha våran första utlandsresa på tu man hand till ett varmt land.
WoW - Det kommer bli toppen !
Allt är redan bokat, betalt och klart. Finns bara en del grejer att
fixa innan och packa. Känns overkligt än så länge och jag kommer väl få
fjärilar i magen deluxe och bli ressjuk dagen innan.


Man blir ju nervös och vet inte riktigt vad man kan förvänta sig , men det är ju
en positiv oro,s känsla såååå bring it ! :)

Det kommer vara ungefär samma temp som en svensk sommar i Egypten nu och vi kommer bo på
ett 4-stjärnigt hotell med All- Inclusive.
Hotellet ser superfint ut och då speciellt naturen och poolerna på hotellet som ligger på en udde ut mot havet som är i en fantastisk blå nyans.
El Gouna är betydligt renare och lugnare än Hurghada och dom har en marina hamn
med feta båtar i miljonklassen i närheten där det skulle vara fint att promenera runt på små fik och butiker.  Man kan även åka in till Hurghada och shoppa om man känner för det över en dag.
Det är inte långt emellan.
Hotellet har även en egen strand där de serverar dryck å små snacks några kilometer bort
dit man åker med speciell transport från hotellet.


Jag kan visa lite bilder :






















Hotellet är den tegelfärgade byggnaden längst ut på udden.
Ytterligare ut på udden ligger poolområdet.

Visst ser det toppen fint ut ?

Vi längtar !



Då vi kommer hem ( Reser från Skellefteå -Direktflyg )
så väntar vi ett dygn i Skeå för då ska vi hämta hem Dalwhinnie.
En liten kattbejbis på strax över 12 veckor.
Närmare bestämt 12 veckor och 4 dagar då vi hämtar hon.
Utanför Skellefteå i Ånäset ska vi plocka upp henne för hemfärd.
Dalwhinnie är hennes uppfödarnamn - Vi tror att vi ska kalla henne Shellie eller Shelby!

Hon är en sibirisk katt och vi har varit där för att hälsa på och snosa.
Jag tog med ett örngott som vi gnuggade på henne och då vi var
där gnosade jag hela nunan på henne och även tröjan.
Fick ingen känning av allergin,  och inte heller efter att jag sovit på örngottet den natten.
Sibirisk är en allergi vänlig kattras och om det nu är så lyckligt som det verkar så kan jag
äntligen få ha en katt hemma igen. Jag är en äkta kattälskare och föredrar dessa djur i alla lägen.

Så här ser våran sockerärta ut :



Vad tycker du är bäst ?
Shellie eller Shelby ?

Jag diggar även Sookie.

Har varit och inhandlat det som behövs för hennes anländelse.
En korg och en klöspelare, matskålar, leksaker och en bädd.
Det enda som saknas är kattlådan.
Guuud alltså - det finns ju bara fula sånna nu för tiden !
Jag har väl kanske lite höga krav ? :P
Ska vara tak och lucka, gärna hörnmodell och enfärgad i vitt eller svart.
Good luck ? Har dock sett en på nätet som är helvit , men då är det inte en hörnmodell.
Så jäkla svårt då vi har så litet badrum.
Jag tänker då inte ställa den på nå annat skumt ställe.
För mig hör en kattlåda hemma på toaletten.







Ja .. mycket kul som händer inom kort !

Ska spela på lördag också. :)
Nu ska jag göra lite  eventuell nytta !
Vet bara inte riktigt vad ännu :P



Jeanette

bloglovin

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback