Sjuk Deluxe

Ja här hemma är vi sjuka DELUXE
Eller som man även kan benämna det - Vinterkräksjuka !

Jag fick springa och kräkas X-antal ggr i går natt.
Kroppen var helt slut å jag kände mig som överkokt spagetti.
Efter varje gång man kräkts fick man frossa.
Hela kroppen skakade och det kändes som om man hade nålar
i hela kroppen som stack i skellettet.
Mådde bättre dagen efter då jag fått sova halva dagen.

Då började Mr.D må illa... Såklart ? :/ Å så var det hans tur.
Under tiden så fick jag ytterligare frossa... och sen kändes som om jag
höll på att brinna upp. Att röra ett lillfinger var smärtsamt och det enda jag
klarade av att äta var mandariner och piggelin.
Ja men då har jag ju givetvis 39 graders feber.
Måste dock säga att detta var en feber som kändes värre än en "vanlig" feber
som kommer ensam. Den här hade värre svängningar.
Det var inte kallt och man frös... Utan det var frossa så jag grät
av hur ont det gjorde. Och det var inte varmt som i jag svettas, utan varmt som i kroppen
sprängs av värme ...jag brinner upp... måste dricka..måste duscha... kan inte andas !

Idag efter att jag sovit 11 timmar i streck så känner jag mig bättre.
Men nu ska man ju sitta isolerad i två dygn.
Man är ju tydligen smittsam såpass länge.
"Tur" att jag har Mr.D hemma med mig i sjukan.
Han har varit så liten å pluttig då han hade det som värst.. Men fan heller
han gnäller som jag e van att karlar gör.
Mina två fadersfigurer gnäller värre än ett tröskvärk... talar konstant om hur synd
det är om dom och jämmrar sig högt och tydligt.
Tur jag hittat en riktig karl då ;)

Nu när jag har en gnuttelutta energi ska jag ta mig en skål
Coco-Pops och spela lite Sims :)

Be till gudarna att du slipper denna sjuka i år !
Jag vill AAALLLDRIIG mer vara med om detta ....... AAALDRIIG !!!



Jeanette


Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att höra att ni är på bättrings vägen. Förståndigt att ni håller er isolerade :) Även om det är tråååååkigt, man vill ju inte smitta nån annan med detta vidriga:(

Kram Linda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback