Bär pyret högt

Sist jag var hos barnmorskan fick jag veta att jag bär min bebis ovanligt högt och passerar därför högsta kurvan på första mätningen av magen.
Då jag jämför med andra så ser jag att min mage börjar ovanligt högt upp. Iomed att jag bär bebben så högt så blir ju måttet från blygdbenet större än på andra.
P.g.a detta måste jag göra ett glykostest för att se så att jag inte har gravid-diabetes.
Har fått en tid nästa vecka.
Lite småjobbigt då det tar sån tid att göra detta test, men samtidigt lika bra då det känns säkrare att kunna räkna bort det istället.
I det här läget får man ta alla prover i världen på mig så länge pyret mår bra ! :)

Sen har jag tyvärr fått en lite småjobbig foglossning nu , vilket tycks bli värre och värre.
Anledningen till att jag är hyffsat säker på att det är foglossning är att det är en helt ny typ av smärta i ryggslutet som "hugger som knivar" då jag gör vridmoment med ryggen.

Händer massvis med grejer nu. Jag försöker hänga med så gott det går med ryggen, och huvudet
också för den delen :D
Ikväll tror jag att pyrets kusin kommer att titta ut. Superspännande !
De har åkt in på BB nu i eftermiddag.
Imorgon ska jag på ett viktigt möte. Mormor fyller jämt i helgen.
Osv osv...

Har egentligen inte tid att sitta här. Tänkte bara snabb uppdatera litegrann.
Nu ska jag gå och fortsätta på min "to do lista"


Jeanette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback