En till Elton

Idag har vi passerat födelsevikten på Bvc besöket ! *wiie* Dagsvikt - 4690gram
Tjuvmätte honom och han är 59 cm nu. Shit vad han växer !!

Kikade på webbisar och såg att det kommit en till Elton. Hmm ..undrar om detta är ett namn som kommer
att bli poppis framöver ? Vi valde det ju pga att det var så eget och ovanligt.
Visserligen en piteå bebis men ändå...

Idag ska jag beställa en Belly Bandit. Någon som har någon erfarenhet av dessa ? Det är en typ av gördel.
Jag känner mig lite små stressad över magen och det är svårt att acceptera att det tar tid för kroppen att
gå tillbaka i ursprungsläget. Jag vill veta hur bra det kan bli..redan typ nu!

I övrigt måste jag ju säga att ..Guuud så skönt det är att kunna röra sig hyffsat normalt igen.
Visserligen lite svårare pga snittet och ryggen men ändå.
Att kunna böja sig ned, att kunna sitta och duscha... att kunna sitta i skräddarsits.
Det är så härligt att känna att ens "vanliga" kropp är tillbaka.
Jag saknar inte magen ett dugg !
Idag ser t.o.m mina fötter normala ut. Dvs utan all vätska... och mina vrister ser likadana ut igen :)

Inatt har jag fått sova mest av alla nätter sedan lillplutten kom till. Han har sovit som en liten gris!
Nu sover han igen i mitt knä, och har sovit i dryga 2 timmar.
Vi har varit på vår första matshopping tur idag tillsammans. Gick smärtfritt och även då sov Elton!

Först nu tycker jag han börjat sova så mycket som en bebis ska sova, men jag ska väl inte "ropa hej"ännu.
Då är han väl vaken ett dygn !?! :P

En ny sköterska på Bvc idag och vi fick höra samma som vi fått höra av varenda person han träffat.
- Han är så vaken och med liksom ! Han tar ju ögonkontakt !
- Såhär brukar bebisar inte vara förrän vid 1 månads ålder.
Då blir man lätt lite mallig :) Våran lilla stora kille ♥

Nu vaknar snart lilleman och är hungrig så jag ska passa på att kolla in "fejjan" en sväng innan dess.


Jeanette






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback