Skumpa runt

Hejhopp !

Ikväll skumpar jag runt på en pilatesboll framför teven i hopp om att mina höftrullningar ska hjälpa bebben åt "rätt håll" !
Har haft två fjesiga typ sammandragningar idag. *suck*
Det känns annorlunda då magen sjunkit så , så det är svårare att identifiera dessa sammandragningar tycker jag.
Men de har enligt mig varit fjompiga och inget som jag tror är nått startskott för nå värkar som leder till förlossning.
Tyvärr verkar inte hinnsvepningen har gjort någon större nytta heller , men bm som jag inte gillar var nog alldeles för mesig då hon sa att hon inte är lika "hårdhänt" som de på BB.

Känns som om jag skulle kunna älta, prata & skriva om detta ämne hur länge som helst egentligen.
Lyssnade till Sannas syster idag som själv har erfarenhet av igångsättning och fick veta lite mer iaf.
Känns som om jag fått alldeles för lite information för att känna mig trygg med denna långa övergångstid.

Av någon konstig anledning så känns igångsättning som ett misslyckande just nu.
Jag vill ju helst att allt ska få ha sin naturliga gång. Både för min och bebbens skull tror jag att det är det bästa alternativet. Sen har jag hört att det ska bli sjukt kraftiga värkar av igångsättning.
Dock fick jag ju höra att det finns olika alternativ att sättas igång på .
Sen funderar jag på om igångsättning och värkstimulerande är samma sak ?
Det är ju inte så att man tror att det inte gör nog ont den naturliga vägen utan igångsättning!

Idag märktes t.o.m frustrationen och irritationen på Mr.D ! Han som ändå har ett riktigt bra tålamod.
Att jag inte mist mitt förstånd ännu är ett mirakel!!
Man börjar t.o.m spåna på teorier om att Bf datumet blivit fel och satt för tidigt.
Jag blev ju framflyttad en månad vid rutin ultraljudet, fast samtidigt sa de sist vid CTG grejen att han var "färdigbakad" redan då ? Ptjaa.. Ingen som vet ! *Suck suck suck*
Läste ett peppande inlägg/svar på en tråd jag skrivit på ett forum från en annan kvinna som gått över 16 dagar med ett av sina barn.

- Det som är positivt är att när det väl drar igång så är man LADDAD! jag har praktiskt taget sparkat upp dörrarna till förlossningen och vrålat "nu ska här jävlar födas barn!!" (psykiskt iaf) Ju ondare det gjort ju nöjdare har jag varit för äntligen händer det nått!!

Haha skön kommentar och jag hoppas att när det väl sätter igång så är jag LADDAD  !




Åt en brakmiddag på Max idag. Hur smaskens som helst ! Vi hade tänkt åka in på Luleåkalasets område och käka och promenera runt men det var så sjukt mycket folk att vi ångrade oss.

Nä.. nu ger jag upp för idag. Färdigskumpat på pilatesbollen.
Borsta gaddarna och krypa ned i sängen .
Kanske inatt ?  :)


Jeanette




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback