Besök i byn



Idag vart vi så lyxigt bjuden på världens godaste renskavslåda hos mammsen.
Var även upp på vindan och tittade på en liten del av baby stuff som finns där.
Fanns saker och kläder både från min och småbrödernas babytid.
Hittade en del söta saker som fick följa med hem. Ska tvättas upp och sorteras fint i lådor :)
Väcktes en hel del minnen då jag såg mina fina gamla klänningar och
framförallt mina älskade vita träskor med blommor på.

Det slog mig att det snart är nästan ett år sedan jag bloggade sist.
Den tiden har bara svischat förbi!

Vi har idag två små kissekatter.
Gaston fick vi hem i december och Whinnie för ett år sedan.

Detta är våran lilla kissepojke Gaston ♥





Whinnie är så glad och nöjd över sällskap trots en skeptiskt inställning till en början.
Det fräste och spottades en hel del innan de blev kompisar.
Nu ligger det och myser, tvättar och busar med varandra om vartannat.

Ska bli intressant och se hur de reagerar då pyret kommer ut.
Framförallt Whinne.. tror hon kommer bli sotis.
Hon har en väldigt speciell personlighet - ala Diva!
Tycker om att få all uppmärksamhet och att få som hon vill.
Om inte så visar hon tydligt sitt missnöje.

Näe, nu är det dags för snarklådan.
Har precis börjart stänga ute kissekatterna från sovrummet
på nätterna och jag känner mig sååå brutalt elak.
Tanken är att börja redan nu då jag inte vill ha katterna inne i sovrummet med bebisen då vi sover.
Man vet ju inte om kisse vill gosa och lägger sig på bebisen eller liknande,
och det kan ju sluta hemskt om man har riktig otur !
Skär dock i hjärtat då man hör Whinnie krafsa och mjaua mitt i natten då hon vill komma och goa :(
Försöker dessutom undvika att hon ska komma in och lägga sig så som hon gjort det senaste 4 månaderna ...
dvs med all sin tygd på mig och precis på min mage. ( 4 kg )
Antar att hon känner av något med graviditeten eller nått men hon vill
absolut inte ligga någon annanstans.
Det är ju mysigt en kort stund, men efter ett tag blir det skittungt
och hon ligger i timmar på detta vis *pust*

Nä som sagt..snarklådan hägrar.


Jeanette









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback