Gravid



Närmare en evighet sedan jag bloggade sist.
Hade nu tänkt sätta igång igen och blogga mig igenom resten av min graviditet.
Yes ! Du läste rätt :) Jag är på "tjocken"

Är nu i vecka .19 och har hunnit med rutinultraljudet.
Mest troligtvis är det en pojke som väntas dyka upp därikring den 21 juli.

Mitt senaste inlägg var 2011-03-22

Mitt liv har förändrats sen dess och det mesta till det bättre.
Det är fortfarande jag & Mr-D
och om jag får önska så blir det så tills döden skiljer oss åt.

Den 27 maj på min födelsedag i somras 2011 friade han till mig på
ett hotell dit han tagit mig på överrasknings weekend.
Jag var helt oförberedd på detta men sa chockat - Ja !
Händelsen bjussade på någon tår och känslostorm :)



Vi har inget bestämt datum men ska givetvis gifta oss !!
Tyvärr har "förlovning" krupit ned i åldrarna och blivit nått man gör då man
är 14 och kär utan att ha en tanke på att faktiskt gifta sig en dag.
Detta tycker jag är tråkigt då det tar bort lite av allvaret för oss som faktiskt gör
det i den allra seriösaste mening. Det är ju faktiskt en stor sak !
Däremot får det traditionella "året" med förlovning innan giftemål inte följa
med oss då detta år blir alldeles för stressigt då livet hade en massa andra planer för oss.

Vi bestämde oss för att sluta med preventivmedel för att börja försöka
oss på att skapa en liten bebis.
Detta i slutet på september -11
Var helt inställd på att det kan ta upp till ett halvt år innan kroppen ens fungerar som den ska ,
hormonellt & med ägglossning och sånt tjosan.
Räknade kallt med ett halvår innan jag skulle kunna + ,a på något gravtest.
Det tog några veckor !!!
Direkt jag slutat med p- piller, första ägglossning - Poff ! Befruktad ägg ♥

Blev lite smått chockade men väldigt väldigt lyckliga över detta snabba resultat.
Jag tror att saker och ting händer när det ska hända.. Det är tänkt såhär och det skulle gå såhär fort! :)

Rutin ultraljud den 14 feb på Alla Hjärtans Dag



Allting var okej..allt såg fint ut . Och det här är en bild på pyrets profil .
Superspännande att göra detta ultraljud för första gången i ens liv och det känns helknepigt att det som syns på skärmen faktiskt är inuti din mage !?!  Hade ännu inte känt tydliga fosterrörelser vid ultraljudet.
Men bara några dagar senare satte det igång. Idag känner jag pyret flera ggr om dagen.

Det sägs att det ska vara "mysigt" . Jag tycker dock än så länge att det är ganska
spookie och med lite skräckblandad förtjusning.
Rörelsen som händer inuti är ganska konstigt och ovan men känslan som
kommer vid dessa händelser är varm och lycklig.
Tror även detta med rörelser och sparkar kan utvecklas till något mysigare då man kan känna mer..
Just i början kan man ibland tro att man är rejält gasig i magen bara * Haha*

Jag har dessutom hör och häpna börjat träna också.
Lite små komiskt att börja med det nu då man lik förbannat blir tjock hur man än gör ! :P
Dock anpassad träning för gravida. - Vattengympa med det fyndiga namnet Magplasket.
Och det är faktiskt roligt!
Är lite små chockerande att höra från mig då jag helst inte rör på döfläsket genom att
kalla det för träning i någon form alls.

Har i alla fall tänkt att jag ska skriva en hel del inlägg nu framöver och hoppas
på att mina läsare finns kvar nånstans där ute.
Kommer skriva om mina tankar & känslor kring graviditetet och fortsätta skriva
om livet i övrigt som tidigare.

See U !


Jeanette







Kommentarer
Postat av: Helena

Underbart! Och kul att du har börjat blogga igen :) Lilla pyret ser jättesöt ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback