+ 5 dagar

5 dagar över Bf och ja... Det händer INGET!

Jag hade ont som faen igår i magen , dock mer ont i buken och ned mot äggstockarna.
Inga värk smärtor eller sammandragningskänslor. Satt och spelade bilbingo då det var som värst.
Försökte sova på detta vilket var lönlöst då jag fick så ont så jag grät - ringde idag BB för råd.
Ta 3 alvedon - Vänta en timme och återkom!
Jag tog 3 alvedon och sov i soffan ett par timmar. Detta gjorde mig genast lite piggare och på bättre humör men öm är jag iaf.  Hade hoppats att de velat att jag skulle komma in och att man fått en undersökning som i många fall sägs starta igång ett värkarbete :(
Har dessutom fått erfara en ny typ av smärta idag då det ilade ned mot "utgången" ett par tre ggr.
Obehagligt och en konstigt känsla - Ingen gissning på vad det kan ha varit.

Det är ganska tjatigt på min blogg om en och samma sak just nu , men det är också det enda jag tänker på!
Folk ringer och frågar, telefonen piper i sms och samtal.
Det frågas på min vägg på Facebook och även på chatten .
Nej nej nej ...är det enda man får svara :(
T.o.m Mr.D börjar nu försöka prata ut bebben ♥
Kan det inte snart få vara dags ? Snälla snälla snälla ??

Idag har jag bara varit hemma och vilat hela dagen.
Har legat i soffan och gjort ytterst lite.
Det jag har lyckats åstakomma är ett par tvättmaskiner, vattnat blommor på altanen och en diskmaskin.
Egentligen borde vi städa här hemma då jag helst vill komma hem till en städad och fin lägenhet då pyret väl kommit ut .. men man är så hopplöst leds att t.o.m det känns lönlöst.
Det känns som om han aaaaldrig kommer ut till oss !

Nu ska jag gå och vika in lite nytvättade bebis kläder och sen ska jag försöka ta ett bad.
Kanske lindrar det lite av den ömma magen inför natten ?

Idag drar Piteå Dansar & Ler igång. Gud va roligt med marknad, öltält och festival *suck*
Jag hade inte ens orkat gå på marknad på dagtid även om jag velat.
Guuuuud va jag är leds på att vara gravid !
Haha - det handlar nog mest om det , för jag är egentligen inte alls vidare förtjust i festivaler men just nu kändes det underbart roligt bara för att jag inte kan säkert ;P Skulle inte orka gå och stå utan vila i ens 5 min nu !
Är inte det minsta sugen på LuleåKalaset heller och innan dess hoppas jag VERKLIGEN att pyret tittat ut.
I allra värsta fall får jag vänta till lillebrors födelsedag den 4 aug. ( Han fyller 18 år lillplutten )
Det är precis 14 dagar efter BF.

Jag sitter helst hemma och beundrar vårt mirakel då !
Håll tummarna nu mina vänner .. nu får det banne mig dra igång snart.


Jeanette





Kommentarer
Postat av: Josefin

Det låter inte bra med smärta i buken och äggstockarna. Hoppas att det går över. Att du har smärta mot "utgången" KAN vara att tappen mognar, mjuknar och att det börjar öppna sig. Frågade nämligen min BM om det igår. Får hoppas det är på gång för er, det tär att gå och ha ont. Man vill ju inte påverka pyret negativt med de egna känslorna.



Håller tummarna att det säger "plopp" snart för er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback