Förvärkar Deluxe

Har haft massor med sammandragningar/ förvärkar idag.
Detta måste vara såna där omtalade förvärkar. Nu börjar det lixom vara jobbigt och göra lite ont.
Spränger lixom molande nedåt och magen blir om möjligt ännu hårdare.
Blir svårt att andas och hela magen stramar, spänner & drar. Man känner ett redigt tryck nedåt !
Periodvis har det kommit jämt var 4-5 minut i en dryg halvtimma ,för att avta och vara helt utan i någon timma.
Jag tar detta som ett tecken på att jag närmar mig :)
Superspännande även om jag känner mig tröttare än vanligt.
Detta har hållt på från och till hela eftermiddagen idag.
Tog tag i disken och kände mig helt slut efteråt. Allting blir lixom svårare medans förvärkarna pågår samtidigt !

Sov dåligt inatt och vaknade redan vid 5 tiden första gången *suck*
Provade allt, gå på toa, dricka, svalka mig ... dock utan resultat. Somnade om först vid 7 tiden för att vakna kort efter igen.. denna gång av kattkräket !

Har haft en jättefin dag i solen.
Fått hem fotoböckerna som vi beställt och var förbi mormor och morfar med ett exemplar.
De tyckte den var superfin ! ♥

Underbart att ha Mr .D på semester. Han är så avslappnad och mysig...
Vi har haft fantastiskt fina dagar tillsammans hittills :)

Var hos barnmorskan idag förresten ! En vikarie för min ordinarie som har semester, vilket jag inte tyckte kändes tryggt men givetvis funkade ändå. Allt för pyret ♥
Allt var fint som vanligt. Pyret har definitivt sjunkit men är inte helt fixerad även om han är nedsjunken.
Hon trodde även detta berodde på att jag har så mycket fostervatten.
Ska ju bli spännande när vattnet väl går ! Haha... Niagara fall eller vadå ? :D

Om man går på vad jag känner så har han definitivt sjunkit för det trycker BETYDLIGT mycket mer nedåt nu än för en vecka sen.

Pga min dåliga sömn inatt och dessa förvärkar idag så är jag helt slut och ska försöka gå och sova.
Förhoppningsvis är det inte lika kvavt inatt som igårnatt ! Det var olidligt !

Snaaaaart är bebbe här... snaaart :)


Jeanette




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback