Midsommar

I och med graviditeten har jag blivit ganska mycket mer harmonisk och lugn. Jag kan så klart fortfarande brusa upp i vanlig ordning men det händer inte alls lika ofta som förut, eller på samma sätt.
Däremot har jag blivit disträ och allmänt tankspridd, något som jag mer ser som något positivt då jag i vanliga fall är störande organiserad och har sjuk koll på precis allt.

Önskar emellanåt att hemmet vore mer organiserat och tjurar ur på det med jämna mellanrum.
Inser dock att den organiseringen som jag vill åstakomma lär ta ganska lång tid, och att jag kan släppa den tanken innan förlossningen.
Det är så mycket som jag egentligen skulle vilja hinna med innan pyret kommer men som jag får släppa för att kunna fokusera på annat viktigare istället. Tex BB- väskan, färdiga matlådor i frysen & att vila.
Nu har tröttheten kommit tillbaka - Smack som en långtradare i skallen !
Jag orkar ingenting i jämförelse med förra veckan och det är skitjobbigt att acceptera detta då jag känner att jag vill kunna få mer saker bortgjorda ! Sätter jag mig i soffan somnar jag helt ofrivilligt och sover i flera timmar.

Dock så har jag en konstig känsla av ro i kroppen som jag inte är van och då jag slappnar av så slappnar jag av helt och hållet ..i skallen alltså :)
Kroppen ömmar och det är svårt att hitta en helt bekväm ställning.
Just idag trodde jag pyret skulle sparka sig ut genom magen. Han har vridit och vänt på sig heeela långa dagen.
Nu har han äntligen lugnat ned sig *puuh*

Idag har vi provat det nya Grand DeLuxe målet på Max och det var en riktigt god burgare :)
Jag har lyckats göra en del bra saker under dagen som att tvätta upp lite nya babykläder
och kokat nappar & nappflaskor.
Plockat & diskat undan & skalat rabarber. Tänkte göra en rabarberkaka imorgon som vi tycker så mycket om !
Har ingen aning om hur vi ska fira/spendera midsommar. Inga roliga inbjudningar och inga direkta idéer om vad vi skulle kunna hitta på heller.
För mig har dock midsommar aldrig varit något speciellt att fira heller. Mest en möjlighet att umgås med vänner och familj och mysa på med god mat.
Jag är ingen " dansa runt och sjunga små grodorna" person direkt :)

Mr D har dammsugat & plockat undan ute på balkongen så nu är det iaf midsommarfint där om vi skulle ha sån tur att det bjuds på solsken imorgon. :)

Glad midsommar på er där ute !


Jeanette





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback