Helg med besök

I helgen hade vi svärmor - Mr.D ,s mamma på besök.
Det kan ju säkert låta skrämmande för många men jag trivs med min svärmor och vi hade en trevlig helg.
Vi hann med shopping i både Boden & Luleå och en loppis på lördagen.
Käkade god mat på lördagskvällen och fick se på då de två drack vin till maten. Jag blev då riktigt sugen på vin ..givetvis bara för att jag inte får dricka det nu:P
Den senaste tiden har jag varit sugen på både vin & cigaretter. Har varit rökfri sedan första dagen jag fick veta att jag var gravid och har absolut inte saknat det.
Förrän den sista tiden... och det är mest bara just för att man inte får göra precis som man vill.
Du vet ..Kärringen mot strömmen ! Får man inte så vill man. Får man så är det inte så himla viktigt.

Hur som haver..middag på lördagkväll. Fläskfile, god sallad och nån typ av potatis terrin ?!? Minns inte hur det stavas , med god var den :)
Inhandlade godis på Candyworld som intogs till finalen i melodifestivalen sedan.

Har ätit som fasen den senaste tiden ... i allafall känns det som det.
Om det stämmer med ökat matintag eller om det är för att det är en stor
blobb som tittar på en i spegeln vet jag inte ;)
Min mage har vuxit en hel del på sistone och pyret sparkar och har sig som aldrig förr.
Vi lyssnade med dopplern efter hjärtljuden för ett tag sedan just vid en spark som
resulterade i att jag röck till och höll på att göra Mr.D döv. Ljudet i lurarna är väldigt känsligt och sprakar och knakar om man inte är stilla och försiktig. Stackarn fick en rejäl sprakning rakt i örat på högsta volym.
Vet inte om jag kan övertyga honom att lyssna på hjärtljuden med mig igen ? :P

Är faktiskt lite smånojjig över kroppen nu.
Jag kommer vara som störst under högsommaren vilket för mina tankar till vad fan man ska klä en flodhäst i.
Alltså.. jag kommer nog vara som en mindre flodhäst om jag fortsätter öka vikt i denna takten.
Det är ju så att jag älskar min kropp och min kula. Jag älskar att vara gravid!
Men det okända är skrämmande då jag inte vet hur jag kommer att se ut i sommar .
Det är så mycket konstiga saker som händer med ens kropp under en graviditet att man blir smått skraj.
Kommer tveklöst att vara värt allt.. det är inte så jag menar... utan bara det att man är lite orolig för att behöva se ut som en flodhäst och att tvingas blotta mer än man vill i värmen. Att knappt kunna andas då bebisen trycker på ens lungor.
Att springa konstant på toaletten och inte för att du måste dricka mycket då det är varmt utan för att pyret trycker på urinblåsan också. Pyret kommer trycka på allt och det kommer vara varmt och svårt att röra sig.

Äh .. fan ! Jag längtar samtidigt till den tiden .. Haha !
Jag är kanske lite smått gnällig och känner att jag vill uttrycka lite av mitt sommargnäll i förtid ? ;)

Tänker kanske mer på detta för att jag har både vänner & bekanta som precis som mig är gravida just nu och man får se flera faser av graviditet in real life nära dig. Har en vän som ska föda i april och som önskar att hennes bebis ska komma ut lite tidigare.

I veckan fick vi hem lite av babysakerna vi köpt tidigare. Resesängen, babygungan och babyvakten. Stolen kommer en annan dag :P

Denna söta gunga från Graco har vi införskaffat till pyret.
Den gungar i olika hastigheter, spelar ljud av hjärtljud, porlande vatten mfl och musik och sånt därnt kul  :)


(Lånad bild )

Nu ska jag börja göra kväll här.


Jeanette








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback