Nyrenoverad :)

Nu har jag äntligen tagit tag i ångestmomentet - min frisyr!
Färgade håret själv & fick hjälp av en vän som kan klippa hår att frisera till mitt barr.
Ser BETYDLIGT fräschare ut nu och det var sååå skönt att få det fixat!
Blev inte så jämnt färgat som jag hade önskat men det är trots allt mycket bätte än innan.

Idag har vi varit en sväng på Barnenshus & köpt lite smått & gott. Nappflaskor, napphållare, näsfrida,
mjuk hårborste å sånt därnt. Hittade en helt onödig men söt pryl..en liten Mam Napp"väska" / förvaring.
Även kallad Napp Pod ?!?
Håller tutten ren och det är nog lättare att hitta dem i väskan om de är i denna lilla runda söta sak.
Man kan även hänga den på vagnen eller liknande. Rymmer två nappar.
Min är inte i denna färg utan grå med olika färger ovanpå.



Hade så gärna gjort ett ultraljud till så jag hade kunnat vara mer säker på vad det är för modell
av baby jag bär på. Enbart av ytliga med ack så roliga skäl .
Jag är en sån som aldrig kommer klä min pojke i rosa. För oss känns det bara fel helt enkelt!
Finns en hel del med roliga pojkkläder idag men än så länge så törs jag inte köpa så mycket sånt då jag inte är
tvärsäker och det känns ju tråkigt om man inhandlar en massa kläder som man sen inte kan använda.
Hmm ja ...tålamod och vänta antar jag *suck*
Det är ju inte min starka sida det där med tålamod :P

Nu ska jag hitta en mag-stöd/gördel pryl som nästa inköp.
Jag svankar som aldrig förr och kommer ha svårt att röra mig om det ska fortätta på detta vis. :(
Kommer resultera i en massa jäkla aj om jag inte lyckas stabilisera fram mitt bäcken något sånär.
Analyserande & granskande kommentarer angående min kroppshållning undanbedes.
Hade jag kunnat göra något snabbt & enkelt åt det så hade jag gjort det!
Kommer bli fet & pluffsig med en hållning som en ostbåge också.
Saken är den att jag älskar min mage - Jag älskar mitt tillstånd!
För mycket kommentarer angående hur man förändras med en klämkäck sarkasm är bara så onödigt och gör att jag ist får kämpa för att tycka om min kropp eftersom hur den växer.
Jag tycker man i allmänhet ska vara bättre på att säga fina & och uppmuntrande saker till en kvinna som går igenom denna enormt kroppspåfrestande period . Förutom alla hormoner som rusar och gör en väldigt känslig också !

- Hej tjockis med glimten in ögat pallar jag & tycker nästan om att höra.. men ungefär där räcker det!
Kommentarer angående själva magen i sig är inget jag tar illa upp av.
Den kommer ju bli riktigt stor..det är lixom hela vitsen med all väntan ! :)


Har fått börja med järntabletter nu. Något lågt blodvärde tydligen.
Funkar iaf fint för mig och magen funkar bra än så länge *Peppar, peppar - Ta i trä*

Vad ska man hitta på i helgen då ?
Vi ska eventuellt spela & sjunga imorgonkväll på ett kalas.
Skulle behöva dra fram den ogillade skitmaskinen - symaskinen !
Behöver laga en hel del jeans och tänkte försöka mig på att sy en öljettkappa till köket då jag är leds på
katter hängandes och dinglandes i gardinerna.
För att inte nämna katthåret på insida av längderna i köksfönstret. *uäck*
Tycker allmänt att det är en jävla massa katthår & "skit" överallt nu och då solen kommer fram och lyser in genom de skitiga fönstrena så kliar det i hela kroppen av allt damm & hår som syns så tydligt.
Katterna sitter och kläggar på fönsterna i köket & vardagsrummet och precis där de brukar sitta ser det ut som om nån kletat med en banan eller nått rakt på fönsterrutan. Inte så snyggt !

Har påbörjat operation dammtorkning men problemet för mig är att jag bara klarar stående jobb en kort stund innan ryggslutet börjar spränga :( Allt ska ta sån tid... Å ja det där med tålamod nämnde jag ju tidigare. *suck*




Faen vad det ska vara hockey nu.. Jag e pissleds på all hockey ! *gnäll gnäll gnäll*
Luleå spelar ju dessutom som arslen ... dock ser man på Saik matcher här hemma .
För min del så spelar det mindre roll... Har nog börjat hålla på Skellefteå jag med :P

Äh nu ska jag mysa ned mig i soffan . Tjing !


Jeanette




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback