Bedövad

Hello !

Idag har jag besökt tandhygienisten. Yttepytte tandsten & ett hål till. Dock ett jättelitet ytligt hål.
Ska åka till tandläkaren nu i slutet på mars och laga hål & göra en rotfyllning.
Usch & fy ! Men jag kämpar på med min tandläkarskräck & personligen tycker jag att jag är jätteduktig och
det blir faktiskt bättre.
Det som är så jobbigt är att om jag inte tar min cocktail med lugnande & lustgas så blir jag typ
aldrig ordentligt bedövad.
Sist satte de 7-8 stick med bedövningssprutan. Provade med olika bedövningsmedel och med 2 olika tandläkare som provade sticka.
Vart jag bedövad ? Nope... Visst bedövade det men inte så att jag inte kände något vilket faktiskt är tanken med det hela. *suck*
Nu kan jag ju dessutom inte ta nått annat bedövningsmedel än spruta då jag är på tjocken så jag har inget val.
Hoppas bara de lyckas sticka rätt ganska direkt så man slipper bli sönderstucken.
När man är gravid så blöder tandköttet väldigt lätt dessutom så jag kommer väl se ännu blodigare ut än idag.
Fick tvätta mig runt munnen då det såg rätt brutalt ut. Då snackar vi bara tandtråd & skrapa.
Usch nu fick jag en såndär obehags ilning längs ryggraden!

Nog med tankar om detta... Det blir då det blir och det måste ju fixas!

Mammsen bjöd på en stor sallad till lunch som inhandlades på Ica Porsön.
Det var supergott och jag höll mig mätt nästan hela dagen på denna bautasallad :D

Efter detta har jag haft en såndär konstig eftermiddag då jag sovit om vartannat & varit helt slut.
Så trött att det blev kvällsfika till middag ist.

Igår tittades det runt på barnvagnar och det är inte det lättaste att veta vad tusan man egentligen ska sikta på.
Crescent, brio, emmaljunga, tako ? Dyrt, billigt, begagnat, nytt ?
Vet iaf att en kombi med hårdlift , 4 hjul och höj & sänkbart handtag är solklart.
Alltid en början :)

Har bockat av halva listan med saker som behövs till bebben nu . Jäkligt skönt !
Sen drömmer jag bara om ny bostad..Snälla snälla ...snäääälla! :)
Tänker på detta mest jämt & hade varit så tacksam om vi fick flytta innan pyret entrar världen!

See yah !


Jeanette






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback