Frågor

Gravid-blogg-utmaning: Frågor och svar.


Hur gamla är ni, du och din kille? Jag är 28 år (29 år - 27 maj) och min kille är 30år.

Hur fick du beskedet att du var gravid? Mådde illa & bestämde mig för att ta ett test för att vara på den säkra sidan. Trodde bara jag hade ätit dåligt den senaste tiden eller nått.

Vilken vecka var du i då? Cirka vecka 5 skulle jag tippa.

Hur reagerade du när gravtestet var positivt? Jag hade svårt att tro att det var sant! Blev oerhört glad och livrädd på samma gång :)

Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid? Ropade på honom och pekade på teststickan. Yttrade nått i stil med - Hur länge har jag varit det här då va ? Han blev jätteglad & massvis med paff!

Var det planerat? Ja

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? 3-4 veckor. Vi lyckades på den första ägglossningen ! Helt sjukt och det var nog det som chockade mig mest. Väntade mig minst ett halvårs försök.

Var du orolig för missfall? Ja rädslan och oron fanns där men inte mer än "normalt" skulle jag tro.

Vem i er närhet fick veta nyheten först? En nära vän som själv är gravid & mina föräldrar fick veta samma dag som vi plussade.

Hur gick ni ut med det officiellt? Vi berättade för folk allt eftersom. Gick ut med det öppet efter v.18 och ultraljudet. Satte en bild på fb.

Hur reagerade din familj och dina vänner när du berättade att du var gravid? Blandade reaktioner.
Alla glada dock. Reagerade med i chock, tårar, glädje osv

Känner du dig redo att bli mamma? Ja, mer redo än jag någonsin kommer att bli. Tror aldrig man kan vara helt redo för något som man aldrig upplevt tidigare , men jag är redo att möta den nya, okända & fantastiska resan i just detta skede av mitt liv.

Hur känns det att ha en bebis i magen? Oerhört häftigt ! Det är fantastiskt att känna pyret sparka & boxa.
Känns overkligt mellan varven.. Jag älskar att vara gravid!

Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten? 6 kg. Ska bli spännande att se hur mycket vikt det blir i slutändan. Jag äter just nu som en elefant !

Cravings? Inget särskilt faktiskt. Åt massvis med mandariner i början. Nu äter jag fil med hjortronsylt ganska ofta, men jag kan inte kalla det craving...bara smaskens :)

Gravidkrämpor? Mådde yttepyttelite illa i början av graviditeten. Har aldrig spytt och mår prima faktiskt. Det enda som börjar kännas nu är ryggen, men då är jag en tjej med ryggproblem sedan innan.
Har varit förvånansvärt bra i ryggen hittills.

Har ni planerat några namn? Ja, vi har ett tjejnamn. Då det gäller killnamn har vi olika förslag som vi känner på men inga klara favoriter ännu. ( Mest troligtvis är det en pojke i magen enligt RUL )

Hade ni lätt för att komma överens om namnen? Ja vi tycks ha ganska lika smak när det gäller detta.

Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke? Jag har hela tiden kännt på mig att det är en pojke. Tvärsäker... har dock börjat vela den sista tiden. Kanske bara för min egen skull ? Ja menar tänk om man har fel och har gått omkring och varit toksäker på en pojke hela tiden. Då kanske det blir svårt att ställa om så fort ?
Huvudsaken är ju ändå en frisk bebis.

Ska ni dela på föräldraledigheten?
Det där har vi inte snackat igenom ordentligt ännu. Jag vet dock att Mr.D kommer att vilja vara hemma med vårt barn och det är jag glad över.

Hur kom ni på att kalla bebisen för pyret? Ingen särskild anledning. Jag började kalla bebisen för det och så har det fortsatt.

När är bebisen beräknad att komma?21 juli, 2012. Jag vill dock tro att den kommer lite tidigare.

Om du är gravid får du gärna kopiera frågorna och besvara de själv på din blogg. Skriv gärna en kommentar så att jag kan gå in och läsa dina frågor också :)


Jeanette




Kommentarer
Postat av: Stephanie

När jag försöker läsa är det massa konstiga tecken mellan vissa bokstäver, så det är jättesvårt.

Men kul att du hittat till min blogg. Hoppas du börjar följa den.



Ska försöka hänga med här på din.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback