Hjärtslag <3

Hej hopp!

Jag glömmer bort att blogga då jag inte gjort det på så länge :)
Vi har gjort världens fynd! - Var babykväll på barnens hus och vi shoppade lös.
Sparade ungefär 1300 kr i rabatter
Vi köpte ett babyskydd / bilbarnstol med bas från Brio , en skötbordsbädd med uppblåsbara kanter,
kudde & täcke till spjälsängen och en liten leksak till bilskyddet eller vagnen.
Betalade lika mycket för allt detta som den billigaste bilbarnstolen jag hittade innan som kändes bra, och då utan bas. 1495:- . Brio hade visat sig bra i tester och den kändes som ett bra val.
Supernöjd över den kvällen och dessutom att hjärtat skippade hockeyn för att åka med mig på babykväll ♥




Det är så jäkla tråkigt att det bara finns Barnenshus här i luleå som säljer babysaker.
Man får inte så mycket att välja på och man får glatt betala de priser som de sätter, vilket är gode dyra priser!
Har funnits flera affärer med babysaker förr... men men *suck*
Det finns ju nätet , men då får man ju aldrig se sakerna irl och känna på dem innan.
Vi funderar på att beställa en barnvagn via internet men är inte säkra ännu.

Det är mest bara den som är kvar av de "stora" sakerna att införskaffa till pyret.
Om jag får önska så vill jag ha en vagn som har lite glad färg som röd, orange eller limegrön.
Lite halvtrist då allt ska vara svart, grått eller marinblått.


Igår var vi hos barnmorskan och fick lyssna på pyrets hjärtljud för första gången.
Jag har lyssnat hemma själv med en doppler men det är ändå speciellt på mvc. :)
Allting var bra.. Hjärtrytm, mina prover och min viktuppgång.
Sedan spenderade jag hela dagen i tvättstugan med att tvätta, mangla & stryka babykläder och babysängkläder. :) Jag börjar verkligen längta nu!
Om vi bara kunde få flytta........
Är verkligen spyleds på denna lägenhet och allt känns så trångt.
Hade önskat större space inte bara för oss utan även för kattorna.
Hade ju gärna flyttat innan pyret kommer men vi får väl se hur det blir med det.
Ser inte direkt lovande ut :( Bostadsbrist & folk som bokar på lägenheter har 7-10 år i kötid.
Jag har bara 5 års kötid och hamnar inte ens bland de 8 första i kön då jag hittar något intressant.
Hade det varit några år sen så hade 5 års kötid tagit mig långt *suck*

Har lixom fastnat i min rensning då jag har så svårt att se glädjen med att "boa" här då jag inte vill bo här. Ska ta tag i detta i veckan igen och försöka fortsätta.

Snurrar massvis i en blivande mammas huvud :)
Förutom boende så är det ju alla saker som ska skaffas, vistelsen på bb, att förlossningen ska gå bra och att pyret ska må bra, ammningen, omställningen och att komma hem med bebisen, hitta ett passande namn, dop i kyrkan eller inte, osv osv

Ikväll är det dags för vattengympa "Magplasket" för gravida igen efter ett uppehåll över sportlovet. Jag är alltid skönt trött i kroppen då jag kommer hem på tisdagkvällar & sover väldigt gott på natten.

Vi var i stugan i helgen över en natt. Superfint väder och hur mysigt som helst.
Grillade korv och gjorde varma mackor ute vid grillstaden med trevlig sällskap.
Den natten sov jag så underbart skönt efter all friskluft och sol. Däremot var min kropp svullen och mina fötter såg hysteriskt roliga ut innan sängdags. Har nog aldrig sett mina fötter så svullna och det var inte en vacker syn.. det såg helt sjukt ut !
Det lär ju knappast minska med svullnad eftersom graviditeten fortlöper och det är smått scary att tänka på hur fossingarna kommer se ut i sommar *Garv*

Bjussar på en söt bild från stugan i helgen.


I söndags åkte vi och köpte ett beggat skötbord för badkar också.
Tror det blir perfekt och känner mig nöjd & glad för det köpet.
Ska man köpa ett nytt på Barnenshus får man pröjsa 700-800 kr

Höjden blir perfekt för mig & min rygg och likaså att vi fick tag i ett babyskydd med bas så man kan klicka i och ur stolen. Tror jag hade fått väldiga problem att stå böjd så och bälta fast en stol.

Nu ska jag ta något litet att äta . Tjing!


Jeanette







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback