Elton 1 månad

Yes box !
Tiden har gått otroligt fort!
Nu börjar man äntligen greppa tag om verkligheten på ett annat sätt och saker och ting börjar rulla på.

På senaste besöket på Bvc passerade Elton 5 kg och fick en massa beröm.
Sköterskan sa att jag minsann skulle hälsa till pappa att vi hade en mycket speciell liten och orginell kille.
Hon var så imponerad över att han både log tydligt och jollrade redan. Det hade hon aldrig varit med om hos en bebis på en månad. ( Han började le tydliga icke gasrelaterade leenden vid 3 veckor )
Hon brukar kolla om bebisen kan fästa blicken och följa föremål med blicken, samt se mot ljus typ... that´s it vid en månads ålder.
Han är med andra ord snabb i utveckligen och det e klart man blir lite extra mallig då han får beröm :)
Jag tycker att han är ovanligt stadig i nacken också om jag får säga det själv :P

Idag har jag rensat i kläder igen då vi blev tvungen att gå upp en storlek redan.
Han är nämligen REDAN 61,5 cm lång .... dvs 5,5 cm längre än födelselängden på 4 veckor !?!
Undrar om han blir en sån lång kille eller om detta stannar av ?
Vi har tydligen stora män på båda sidor av släkten bakåt i tiden ett par ,tre generationer.
Då får han klappa mamma på huvudet i tonåren ( Jag är hela 163 cm lång ) =)

Iaf så är det den 7 september och därmed fyller Elton en hel månad idag ♥


Då han ler så smälter man .Det är en fantastisk känsla !
 ♥ Vi älskar dig Elton ♥




Idag har jag besökt min kiropraktor. Det behövdes efter förlossningen då mitt ryggslut varit som en geleklump.
Fick då rådet att äta linfröolja i kapslar för strimmorna på magen samt för hudens elasticitet (Stavas det så ?)
Så det inköptes och skall testas. Varför inte prova iaf ? Jag är dock skeptisk då jag tror att man tyvärr får dras med dessa bristningar i huden for life även om de bleknar med tiden.
Det har bara gått en månad men jag har redan tappat 15 kg.
Dock helt utan ansträngning vilket man inte ska "klaga" över, men jag vill inte tappa i vikt för fort så att huden inte hänger med och blir lösare än den behöver lixom.
Det är svårt att acceptera allt det nya med ens kropp och man måste ha tålamod
innan man kan se slutresultatet av hur "sargad" man blev av graviditeten.
Jag får inte ens börja träna på minimum 2 månader efteråt eftersom jag blev snittad dessutom =/
Ni som känner mig kanske drar på smilbanden nu och tänker ... stackarn ..hon vet ju knappt vad tålamod betyder =) Precis ! ...Gaaah ...

Idag inhandlades även två par skor till lilla mig.
Har märkt att jag inte har några skor som är sköna att promenera i...vilket jag hade tänkt försöka börja göra ganska så ofta. Dessutom har mina fossingar inte gått tillbaka till sin ursprungliga storlek ännu , om de nu någonsin gör det , så de gympapjucksen jag hade passar absolut inte !
Hittade även ett par fina vinterskor för ett fyndpris =)

Då jag vill börja motionera mer så önskar jag mig även en crosstrainer.
Jag vet att det är skitfula att ha hemma i vardagsrummet...stora och otympliga.
Meeen.. jag tycker om att stå på dessa maskiner och tycker att det är roligt !?!, så då får
det vara värt det om jag faktiskt ställer mig och tränar!

Handlade även lite dregglisar och pyjamasar till Elton idag.
Jag älskar att handla bebisgrejer ... nästan farligt mycket.
Därav är loppisar perfans... Då kan man få mycket för en liten peng som man ändå bara kan
använda ett kort tag iomed att han växer så det knakar :)

Nu ska vi nanna kudde.
Såg förresten äntligen - What to expect when your expecting igår och vad jag bölade.
En av kvinnorna var väldigt lik mig genom hela graviditeten.
Gissa vilken om du sett filmen ? ;)


Jeanette





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback