Ensam

Ja .. idag är första gången jag får vara ensam utan Elton sedan han kom till världen.
Älsklingen tog honom på en biltur och jag har tänkt ställa mig i duschen och njuuuta av tystnaden !
Det är ganska skönt med en "paus" men det känns samtidigt helkonstigt utan honom här.
Ska bli spännande att se hur det går första gången man ska lämna bort honom med barnvakt.
Längtar tills jag och Mr-D kan få en egen kväll med middag på restaurang och kanske en bio eller nått ♥
Längtar även tills vi kan dela en flaska vin tillsammans och bara mysa på.
Idag sägs det ju att man kan dricka ett par glas vin trots att man ammar, men jag vet inte om
jag skulle känna mig bekväm med det även om det sägs vara "ok".
Vill liksom vara helt "klar" i huvudet då allt är så nytt med Elton.
Man är så rädd att göra något fel eller missa något viktigt.
Sen gillar jag inte att man säger att det är okej med typ ett par glas vin... Vad är för mycket då ? När blir det så mycket att det kan gå över i bröstmjölken ?
Jag vill veta exakt för att kunna känna mig trygg med det.... och då jag inte kan det så får det vara.
Så viktigt är det absolut inte med alkohol !

Hur fasen bär man sig åt om man ska på fest & dricka alkohol medans man ammar då ? *klia sig i huvudet*
Ja alltså man kan ju pumpa och sådär.. Men när vet man att man är "safe" att amma igen då ?
Det har jag inte ens tänkt på förut. Jag får väl googla :)

Nu ska jag plocka undan lite här hemma innan jag hoppar i duschen.


Jeanette






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback