Ett år i oktober

Imorgon ska vi på Eltons två månaders läkarkontroll och träff med barnmorskan.
Spännande att se hur han vuxit !

Kan inte fatta att det redan gått två månader nästa vecka på tisdag.
Denna tid har gått otroligt fort och det har hänt en hel del roligt på sistone.
Vi har haft så mycket härliga besök av familj och vänner & fått så mycket fina presenter.
Mammas besök med luncher, Mr.D,s familj/er där det fotograferats för glatta livet och lagats god mat, min älskade vän Linda som fick Elton till sömns när jag var helt slut under
hans skrikiga period, och vart helt svettigt på kuppen, de mysiga besöken av
lillkussen Freja som roas då Elton skriker osv osv :)

Det har även snart gått precis ett år sedan jag slutade röka !!  ( Har varit rökare i 14 år )
Känns starkt jobbat och jag är stolt över mig själv. Ska försöka unna mig något för att fira detta.
Funderar på att gå till frissan för att klippa mig kort såsom förra gången. ( Page/Bob )
Samtidigt vet jag inte om jag vågar då jag är så rädd att jag ska bli missnöjd!
Kanske ska köpa mig nått klädesplagg så att jag kan känna mig fin ... Hmm ja vi får väl se
vad jag hittar på, men nått ska jag försöka "fira" med iaf.
Jag har väldigt svårt att känna mig fin i nått just nu.
Tycker att min mage fortfarande är alldeles för stor och pluffsig.
Har köpt mig en crosstrainer och ska försöka ta tag i den biten nu. Gjorde värsta fyndet !
Jag trivs tyvärr inte alls i min nya kropp så jag måste kämpa med detta för att "köpa" hur jag ser ut nu.
Det mesta är ju psykiskt ... även om jag givetvis kommer att träna så måste jag acceptera vad graviditeten gjorde med kroppen och försöka lära mig att tycka att det är ok.. att jag är fin ändå!
Kan känna frustration över att jag inte "visste" hur fin kropp jag hade innan allt detta , och att jag inte uppskattade min kropp mer då. Men jag vinner ju inget med att tänka så.. Man blir bara bitter!
Nu ska jag rycka tag i denna situation och göra vad jag kan för att förbättra det jag inte trivs med :)

Har kommit långt med min rensning inför loppisen och jag har hittat betydligt mer än jag trodde jag skulle göra.
Varenda grej jag tvekar på åker till försäljning och jag är benhård med mig själv :)
Har några skåp kvar i lägenheten och även källarförrådet men sen är jag klar.
Skönt att vara färdig i god tid också då loppisen inte är förrän på lördag.
Jag hoppas jag får in en liten slant där iaf :)

Nu måste jag sluta... Klockan har tickat iväg alldeles för snabbt och vi har ju 2 månaders kollen irmorgon på förmiddagen. Jag hade tänkt hinna bada lilleman och sen tar ju allt betydligt längre tid än vanligt då man måste anpassa sig efter honom hela tiden. Har jag tur hinner jag käka frulle också ;)


Jeanette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback