Spännande

Här är det spännande nästan varje dag !
Vi försöker sluta med att amma här hemma och har börjar med välling .
Har kommit såpass långt att han tar vällingen på kvällen om Mr.D ger honom.
Försöker jag ge honom välling så gör han inget annat än blir sur och tvär & eller gråter, letar med munnen & vill amma.
Försöker  även hitta på annat att ersätta våra amningsstunder med och försöker få honom att somna med sina vanliga vilostunder på dagen utan att mysa & snutta på mig.
Det är allra jobbigast då han får " tyck synd om mig" gråten och vägrar i halvpanik.
Är gode stolt över att de två senaste dagarna har jag bara ammat honom på morgonen och sedan lyckats avleda de andra gångerna med annat :)

Elton har åkt på sin första "smäll". Vi var på babysång och så kom en annan liten kille i full fart och snubblade med huvudet rakt in i Eltons huvud. Oj vad han blev ledsen... Men det gick fort över och jag fick torka ett par stora krokodiltårar. Han blev alldeles röd i pannan men det tycks inte bli nått blåmärke iaf.

Nu sitter han också ! Han har egentligen kunnat länge men vikt ihop sig som en fällkniv av nån anledning & alltid lutat sig framåt även fast både styrkan och balansen funnits. Nu väljer han iaf att sitta rak i ryggen =)
Han vinkar då pappa kommer hem från jobbet , han ålar runt som en klocka och bakåt, han älskar att springa fort fort fooort i sin gåstol och han äter som en häst ! Han älskar att sitta i sitt bollhav och sparka med benen och flaxa med armarna .
Tror det är dags för tänder i överkäken nu också. Han biter och gnanger som aldrig förr på typ allt och det tycks klia en hel del. Ser svullet och lite irriterat ut.
Det händer massor hela tiden och det går alldeles för fort =P Jag hänger inte med !

Idag har min söta mamma varit förbi . Vi åt lunch och hon hade med sig gula fina påsktulpaner till oss.
Även mormor var förbi och fick sig en kaffe.
Jag älskar verkligen att ha besök och den senaste tiden har det ränt folk här som tusan! Me like =)

Dopet är nu bokat och jag har en massa planer. Känns som om det kommer bli toppen !
Festlokal bokad, mat bestämd, bakverk beställt, musik vald, 1 psalm vald, färgtema, osv =)
Ska bli härligt att få fira Elton tillsammans med alla fina ♥

Har "opererat" bort två födelsemärken i veckan. Jag är tydligen lika svårbedövad ännu !
Hade som fått för mig att det blivit bättre då jag trott att det till stor del alltid berodde på nervositet.
Både min tandläkarskäck och läkarskräck är ju så mycket bättre och hos tandläkaren har det gått superbra med bedövning, men inte här sist... Jag kände då de skar och även då de sydde. =(
5 stygn blev det och det var ingen vidare trevlig upplevelse. Ska tillbaka snart och ta stygnen.
Hoppas bara jag slipper asfula ärr.

Snart påsk - Eventuellt en trip till stugan. God mat och långledigt !

Idag har vi shoppat en sväng på Lindex. Lite kläder till lilleman - Har äntligen fått tag i fina randiga byxor som jag letat efter , 2 bodys + ett par byxor till och så blev det en ny topp till mig =)
De hade tokrea på Coop på barnkläder ( Halva reapriset ) - en del fint , men jag är så stolt över att jag inte köpte nått alls förutom ett par tossor. Hade kunnat handla massor - Bara för att det är så billigt!
Men .. Det behövs ju inte och jag lyckades hålla mig =)


Blev dessa byxor - Jag bara älskar turkos och grönt på lilleman . Han är så fin i det =)
Dom hade väldigt söta bodys med små apor på också, dock med kort ärm och jag tycker det är lite för kallt för det än så länge. Ska bli intressant att se hur länge han kan ha storlek 80 nu !
Det har ju stannat av på raketkurvan iaf och det tycker jag känns skönt.
Blev lite småjobbigt att byta "garderob" till honom en gång i månaden =P

Nä nu ska jag mysa ned mig i soffan en stund innan det är dags att nanna.
Tjing !

♥ Jeanette







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback