Dopet

Hej hopp!

Har haft världens uppehåll på bloggen här igen. Jag är verkligen en periodare ! =)
Tänkte berätta om Eltons dop.
Blev så sjukt nöjd med allt ! Det var en underbar dag och jag hade svårt att somna på kvällen av alla lyckofjärilar i magen . Alla bjudna kom, smörgåstårtorna som jag gjorde själv blev supergoda och jättefina.
Blev frågad om vart jag köpt tårtorna =)
Lokalen blev jättefin då jag pyntat färdigt. Dopklänningen satt som e smäck och bandet som mamma sydde dit blev jättefint. Min vän Linda hade gjort en fantastiskt fin tårta som alla kommenterade ♥
Det var en bra präst och dopet var jättefint! Jag fick hålla tillbaka tårarna ett par tillfällen.
Elton var jätteduktig och tålmodig.. Inga skrik eller tårar!
Superfina dopgåvor och så mycket mer än vad vi kunde ana! Tusen tack allihopa !
Detta är en samlingsbild på doppresenterna! Inslagna & öppnade =)
Elton fick ett framtidskonto med insatta pengar och kontanta pengar också !







Denna gitarr är ju bara för söt ! Tack till Mathias ,Therese, Benjamin & Ronja



Speldosa och fina askar för hans första lock och hans första tand. Tack Ludde & Agnetha !

Här kommer en bild på den superfina tårtan som Linda gjorde . Dopdatum och namn + en superfin dikt.
Både vacker och god !





Vi färgmatchade hela familjen & vi höll till i "min" kyrka i Kyrkbyn/Gammelstad. Den är verkligen så himla vacker och jag slås av det varje gång jag går in. Där kommer vi även att gifta oss i framtiden!


Ska finnas bilder på lokalen och mina smörgåstårtor men just nu hittar jag inte dem.
Färgtemat på dekorationen var turkost & limegrönt.
Vi hade "brev" med frågor till/om Elton som ska sparas till honom där man fick svara på vad man trodde han skulle jobba med då han blir stor, hur lång man tror han blir, vad man skulle ge honom om man var en god fe, vad man tror att man kan lära honom osv.
Dom blev jättelyckade och jag är väldigt glad att vi tog tiden att göra dessa.
Sen hade jag även specialbeställda goodiebags/godispåsar.


Dessa påsar blev uppskattade - Mormor har t.o.m sparat sin =)

Såhär fin var Elton på dopfesten . ♥



Vi var så tacksamma & så nöjda alla 3 efter en toppenfin dopdag!


Jeanette

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback